کد خبر: ۱۱۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 02
شفا آنلاین>اجتماعی>در حالی که بحث‌های داغ درباره هشدارهای تصویری بزرگ‌تر روی بسته‌بندی‌های سیگار در هند در جریان است،‌ براساس بررسی‌ جدیدی که یک شرکت بیمه در هند انجام داده است، بیش از ۷۰ درصد سیگاری‌های مورد پرسش قرار گرفته می‌گویند که این هشدارها تاثیر اندکی بر عادت سیگار کشیدن آنها خواهد داشت.
  به گزارش شفا آنلاین،دولت هند به شرکت‌ها دستور داده تا اندازه هشدارهای بهداشتی را از ۲۰ درصد از سطح پاکت سیگار به ۸۵ درصد افزایش دهند. این دستورالعمل‌های تازه از اول ماه آوریل امسال به اجرا گذاشته شدند. قریب به اتفاق پاسخ‌دهندگان (۷۲ درصد) به این نظرخواهی گفتند که هشدارهای تصویری یا بسته‌بندی ساده تاثیر کمی بر سیگار کشیدنشان دارد.

       این بررسی نشان می‌دهد ۴۱ درصد از پاسخ‌دهندگان باور دارند که اعمال سخت‌گیرانه برای ممنوعیت سیگار کشیدن در اماکن عمومی تا حد زیادی قابل‌درک هستند. با‌ وجود این، ۲۴ درصد از شرکت‌کنندگان اظهار داشتند که افزایش مالیات بر سیگار، سیگاری‌ها را وادار به ترک این عادت می‌کند. یکی از یافته‌های هشداردهنده این بررسی این است که تنها ۱۰ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقد بودند که نیاز به خرید بیمه درمانی به‌عنوان اقدامی برای مبارزهبا اعتیاد به سیگار دارند. این موضوع بر راه دراز بیمه گران و جامعه برای افزایش آگاهی درباره اثرات سیگار کشیدن در ایجاد بیماری‌ها تاکید می‌کند. اضطراب مرتبط با کار (۳۵ درصد) و فشار همتایان (۳۸ درصد) از علل اصلی سیگار کشیدن این افراد بود.

       ۴۹ درصد از شرکت‌کنندگان بیان کردند که ترک عادت سیگارکشیدن برایشان کار دشواری است.سپید
DNAIndia

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: