کد خبر: ۱۱۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 01
شفا آنلاین>سلامت> نتایج تحقیقات جدید انجام شده توسط پژوهشگران نشان می‌دهد در صورت ضعف سیستم ایمنی بدن که معمولا به طور مادرزادی پدیدار می‌شود، علی‌رغم وجود برنامه غذایی مناسب، افراد می‌توانند دچار سو‌ءتغذیه شوند.
به گزارش شفا آنلاین،   تیمی از پژوهشگران دانشگاه کوئین مری در لندن به بررسی نقش سیستم ایمنی در ابتلا به سو‌ءتغذیه پرداخته‌اند. آنها اعلام کردند: «سیستم ایمنی بدن ما تنها وظیفه جنگ و مبارزه را با عفونت‌ها برعهده نداشته و چگونگی عملکرد این سیستم، تاثیرات فراوانی در سیستم سوخت و ساز بدن انسان، عملکرد سیستم عصبی، رشد و عوارض منتهی به سو‌ءتغذیه دارد.»

       تصویر عمومی که از سو‌ءتغذیه به صورت کلاسیک در اذهان وجود دارد، صرفا یک نمای خارجی از این مشکل محسوب شده و در نهایت تصویری از، قد و وزن و تاثیرات جانبی آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

       گفتنی است علاوه بر نواقص ژنتیکی و مادرزادی، مصرف ناکافی مواد غذایی و دریافت نکردن کالری لازم، عدم توانایی دستگاه گوارش جهت جذب مواد غذایی کافی و مصرف بیش از حد شکر و چربی‌ها در رژیم روزانه غذایی می‌تواند منجر به نقص در سیستم ایمنی بدن انسان شود.

       به باور پزشکان، داشتن سیستم ایمنی نا کارآمد و ضعیف در بدن همچنین می‌تواند منجر به بروز طیف گسترده‌ای از عفونت‌ها، اختلالات در عملکرد روده، عدم توانائی کنترل و مقابله با بیماری‌ها و اختلال در سوخت و ساز بدن شود.

       از سوی دیگر باید در نظر داشت که این موضوع می‌تواند منجر به کاهش تعداد گلبول‌های سفید بدن به ویژه در بخش‌هایی مانند پوست و غشای روده شود که رخ دادن این امر سبب سهولت ورود عوامل بیماری‌زا به بدن و نقص در غدد لنفاوی خواهد شد. متاسفانه نقص سیستم ایمنی می‌تواند به صورت وراثتی به نسل‌های بعدی منتقل شده و در دی. ان. ای. انسان باقی بماند.سپید
WebMD
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: