کد خبر: ۱۱۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 01
شفا آنلاین>سلامت> سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد فاکتور آنتی‌هموفیلیک (نوترکیب)، تک زنجیره‌ای(rVIII-single chain) را با نام آفستیلا Afstyla و محصول CSL Behring، برای درمان و کنترل اپیزودهای خونریزی، پروفیلاکسی روتین برای کاهش تواتر اپیزودهای خونریزی و مدیریت قبل و بعد از جراحی خونریزی در کودکان و بزرگسالان مبتلا به هموفیلی A (کمبود مادرزادی فاکتور 8) تائید کرده است.

به گزارش شفا آنلاین، با فعال شدن این دارو، rVIII تک زنجیره‌ای دقیقا مانند فاکتور 8 شده و در بدن بیمار همان کارکرد فاکتور 8 را اعمال می‌کند. این تائیدیه ششمین داروی مورد تائید سازمان غذا و دارو برای بیماران مبتلا به هموفیلی A طی2 سال گذشته است.

       محققان معتقدند تائیدیه نخستین درمان نوترکیب تک زنجیره‌ای که اثر هموستاتیک طولانی‌اثری را ارائه می‌دهد، گزینه درمانی جدید و مهمی را فراهم آورده است. این دارو اختصاصا به گونه‌ای طراحی شده تا ثبات مولکولی و طول مدت اثر آن افزایش داشته باشد.

       آفستیلا به بیماران مبتلا به هموفیلی A
این امکان را می‌دهد تا دارویی داشته باشند با اثربخشی عالی و پروفایل قوی ایمنی؛ همچنین این دارو که 2 بار در هفته تجویز می‌شود، به‌طور بالقوه به بیماران کمک می‌کند تا درمان را با فعالیت‌های زندگی‌شان هماهنگ و متناسب کنند. آفستیلا به صورت داخل وریدی و 2 تا 3 بار در روز تجویز می‌شود.

       کارآزمایی‌های انجام شده برای بررسی ایمنی و کارآیی آن نشان داده میانه میزان خونریزی‌های خودبه‌خودی سالانه به صفر در بزرگسالان، نوجوانان و کودکان می‌رسد. زمانی که این دارو به عنوان پروفیلاکسی تجویز شود، میانه میزان خونریزی‌های سالانه در بزرگسالان و نوجوانان 14/1 و 69/3 در کودکان بالای 12 سال می‌رسد.


در این مطالعات، در مجموع 1195 مورد خونریزی درمان شدند. از این میان، هیچ مورد خونریزی به بیش از 2 تزریق rVIII-single chai- به منظور کنترل موثر 94 درصد از حوادث خونریزی در بزرگسالان و نوجوانان و 96 درصد خونریزی‌ها در کودکان نیاز نداشت. فقط یک تزریق برای کنترل موثر 81 درصد از حوادث خونریزی در بزرگسالان و نوجوانان و 86 درصد در کودکان کافی بود. از این تعداد بیماران بررسی شده، 13 بیمار بزرگسال یا نوجوان درمجموع تحت 16 مورد جراحی قرار گرفتند که از این میان، اثربخشی هموستاتیک rVIII-single chai- در 15 جراحی عالی و در یک مورد، خوب ارزیابی شد. شایع‌ترین عوارض جانبی که در بیش از 0/5 درصد کارآزمایی‌های بالینی دیده شد، عبارت بودند از سرگیجه و افزایش حساسیت.


rVIII-single chai- برای بیماران مبتلا به بیماری فون ویلبراند و افرادی که واکنش‌های افزایش حساسیت تهدید کننده زندگی به دارو یا مواد جانبی یا به پروتئین‌های آن دارند، کنترااندیکه است. بعضی بیماران کم‌سن‌تر از 12 سال ممکن است به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، به دوز بیشتری از دارو نیاز داشته یا تعداد موارد تجویز در هفته بیشتر شود. بیماران ممکن است واکنش‌های افزایش حساسیت نشان دهند، از جمله آنافیلاکسی، بنابراین گزارش سریع این عوارض الزامی است. انتظار می‌رود آفستیلا از اوایل تابستان امسال در دسترس بیماران قرار گیرد.سپید

Medscape
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: