کد خبر: ۱۱۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 30
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: آب کرمان به صورت دوره ای و مرتب مورد آزمایش قرار می گیرد و به هیچ عنوان سرطان زا نیست.

به گزارش شفا آنلاین،نوذر نخعی  افزود: آب کرمان براساس دستور العمل وزارتی هر ماه از نظر وجود فلزات سنگین مورد آزمایش قرار می گیرد و تاکنون گزارشی مبنی بر وجود آرسنیک در آب کرمان به دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان ارسال نشده است.

وی گفت: نمونه های برداشت شده از آب کرمان به منظور انجام آزمایش به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فرستاده می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به طرح برخی مباحث مبنی بر خطر وجود لوله های آزبست در شهر کرمان و اثر آن بر آب گفت: آزبست در صورت استنشاق از طریق هوا سرطان زاست.
وی تصریح کرد: آزبست نمی تواند از طریق لوله ها به آب ورود کند و منابع علمی معتبر نیز ورود آزبست به آب را از طریق لوله های آزبستی رد کرده اند.
نخعی افزود: سازمان جهانی بهداشت نیز بر کنترل کردن وجود آزبست در آب به اندازه وجود آرسنیک در آب تاکید نکرده است.
وی با اشاره به اینکه برخی شیوع سرطان را در استان کرمان بسیار وسیع اعلام می کنند گفت: وجود سرطان در کرمان از میانگین کشوری بالاتر نیست.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان سرطان های شایع در استان کرمان را در زنان سرطان سینه و در مردان سرطان معده عنوان کرد.
وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی صحیح به مردم در مسائل مختلف توسط رسانه ها افزود: انتشار خبر سرطان زا بودن آب در کرمان موجب بروز استرس در این استان شده است.
نخعی اظهار کرد: وجود استرس یکی از عوامل بروز سرطان در انسان است.
به گزارش ایرنا، برخی رسانه ها طی روزهای اخیر به نقل یکی از اعضای شورای شهر کرمان آب کرمان را به دلیل وجود برخی فلزات سنگین مانند آرسنیک و آزبست سرطان زا اعلام کردند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: