کد خبر: ۱۱۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 29
شفا آنلاین>طب سنتی>یک متخصص طب سنتی تدابیر غذایی ویژه افراد چاق با مزاج گرم و تر را تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاین، علی محمد ملاحی درباره تدابیر رفع چاقی افراد با مزاج گرم و تر و عضلانی اظهار داشت: در واقع کنترل چاقی, عامل اصلی پیشگیری از بیماری‌ها در افراد و بسیار کم هزینه است.

نشانه‌های چاقی در افراد با مزاج گرم و تر

به گفته وی چاقی این افراد به صورت عمومی و سراسر بدن است به ویژه عضلات بازوها, ران‌ها و پهلوها است این افراد بیشتر دچار تعریق می‌شوند و حرارت بدنشان افزایش پیدا می‌کند.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: بروز تورم لوزه‌ها و زبان, خس خس سینه, بیماری‌های قلبی عروقی, فشار خون بالا, کبد چرب, کمر درد در طبع گرم و تر زیاد است.

تدابیر غذایی ویژه افراد چاق با مزاج گرم و تر

ملاحی افزود: روزه داری برای این افراد بسیار نافع است, حذف ناهار و مصرف نوشیدنی‌های با مزه ملس یا ترش مثل آب انار, آب گریپ فروت, شربت آب لیمو و عسل و یا آش آبغوره و آب زرشک برای این افراد نوعی درمان محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: ترجیحاً شام سر شب خورده شود و از غذاهای گروه خشک یا سردو خشک مثل عدسی با گندم و گلپر یا خوراک ماش و گندم استفاده شود، البته غذاهای آبدار هم برای افراد با چاقی گرم و تر و برای افراد با چاقی سرد و تر مناسب نیست.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: رژیم‌های درمانی در این مزاج کاربرد بهتری دارد، همچنین رژیم‌های کم کالری طب رایج نیز به این مزاج بهتر پاسخ می‌دهد، همچنین رژیم‌های میوه نیز از روش‌های موفق در این مزاج هستند.

برچسب ها: چاق ، طب سنتی ، فشارخون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: