کد خبر: ۱۱۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 29
شفا آنلاین>سلامت>معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سه میلیون نفر زوج نابارور در کشور داریم که هزینه های هنگفت درمان باعث شده است بسیاری از آنان همچنان نتوانند مسائل و مشکلات خود را حل کنند.
به گزارش شفا آنلاین،محمد اسلامی اظهارکرد: حدود 2میلیون و 200 هزار نفر از این زوج ها بشدت نیازمند تامین هزینه های درمان ناباروری خود هستند ، در این زمینه باید تهمیدات بیمه ای بهتر و بیشتری اندیشیده شود.
وی همچنین با تاکید بر لزوم اصلاح فاصله بین بارداری ها، افزود: برخی از مادران فاصله 5.5 سال را برای باروری بعدی در نظر می گیرند که فاصله مطلوبی نیست و فاصله 2.5 سال در این زمینه پیشنهاد می شود.
این مسوول گفت: سیستان وبلوچستان با باروری سه و نیم و استان های گیلان، مازندران و تهران با باروری بین یک و سه تا یک و چهار دهم درصد به ترتیب بالاترین و کمترین میزان باروری را در کشور به خود اختصاص داده اند.
به گفته وی تاخیر در ازدواج و نیز ازدواج در سنین بالا از عوامل مهم کاهش باروری و کاهش جمعیت در کشور است.
وی با اشاره به دیگر چالش های پیش روی طرح ارتقای باروری در ایران اظهار کرد: اطلاع رسانی نادرست و غیرشفاف در زمینه آمارهای طلاق و تاثیرات مخرب آن در جامعه، تاخیر در فرزندآوری پس از ازدواج و افزایش طلاق عاطفی در خانواده ها از عواملی هستند که در کاهش باروری تاثیرگذارند.
معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس آخرین سرشماری میزان باروری در ایران به طور میانگین 1.8 (یک و هشت دهم) درصد و شاخص افزایش جمعیت1.3 (یک و سه دهم) درصد گزارش شده در حالی که میزان مطلوب باروری برای همه کشورها 2.1 (دو و یک دهم) درصد تعیین شده است.
برچسب ها: سلامت ، ازدواج ، باروری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: