کد خبر: ۱۰۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 26
شفا آنلاین>سلامت>سی و هشتمین همایش سلامت و زندگی با شعار « MS من را متوقف نمی کند» در تالار شمس با حضور بیماران ام اس و خانواده های آنان برگزار شد.
به گزارش شفا آنلاین، این مراسم عصر پنج شنبه به مناسبت روز جهانی ام اس برگزار شد و پزشکان متخصص در بخش های مختلف سعی کردند علاوه بر بیان دلایل بروز آن، راه های کنترل و عوامل کاهش دهنده ناتوانی بیماران را اعلام کنند.
بر اساس اعلام کنفدراسیون جهانی ام اس، در هر سال آخرین چهارشنبه ماه می به عنوان روز جهانی ام اس نامگذاری شده که مصادف با 5 خردادماه سال جاری است.
دکتر سیف برقی، دبیر همایش سلامت و زندگی گفت: نهادینه شدن سلامت در جامعه و ایجاد انگیزه در مبتلایان به MS از مهمترین اهداف این همایش است.
وی به استقبال مناسب بیماران ام اس از این مراسم اشاره کرد و افزود: بیماران ام اس به همراه خانواده های خود استقبال چشمگیری از این همایش داشتند.
سیف برقی، به نقش ورزش و تغذیه اشاره کرد و گفت: این افراد با رعایت موارد می توانند از شدت ناتوانی خود جلوگیری کرده و زندگی بهتری داشته باشند.
دبیر همایش سلامت و زندگی با اشاره به اینکه تاکنون 38 برنامه برای ارتقا سلامت در جامعه برپا شده است، بیان کرد: اهداء عضو، سلامت سالمندی، چاقی، ام اس و سلامت در فضای مجازی از جمله موضوعات این برنامه ها بوده است.
مریم ابوالحسنی، متخصص پزشکی ورزشی و عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم به فواید ورزش برای مردم به ویژه بیماران ام اس مطالبی بیان کرد و از آنان خواست حتما ورزش کنند.
وی، تحرک و کارایی، کارکرد بهتر قلب و عروق، مثانه و روده، کاهش افسردگی و خستگی، اعتماد به نفس و افزایش تعاملات اجتماعی را از جمله فواید ورزش اعلام کرد.
برچسب ها: ام اس ، سلامت ، تغذیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: