کد خبر: ۱۰۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 26
شفا آنلاین>سلامت> رییس هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان ایرانی گفت: دستگاه رادیوتراپی و یا شتاب دهنده خطی پزشکی ایرانی برای درمان تومورهای سرطانی در حال گذران آزمایشات نهایی است و تا سه ماه آینده وارد بازار می شود.
به گزارش شفا آنلاین،نوید نجات بخش افزود: طراحی این دستگاه حدود سه سال پیش توسط متخصصان این مجموعه آغاز شد و ساخت آن به همراه نرم افزار مربوطه و دستگاه های جانبی حدود دو ماه پیش به اتمام رسید.
وی با اشاره به این که طراحی و تولید این دستگاه کاملا ایرانی و توسط متخصصان این شرکت دانش بنیان انجام شده است، یادآور شد که دستگاه های واتر فانتوم و بلاکاتر از دستگاه مکمل رادیوتراپی هستند و در حال حاضر این دستگاه ها هم توسط متخصصان داخلی ساخته شده اند.
رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان صرفه جویی ارزی، دستیابی به فناوری پیشرفته و ارائه خدمات بهتر به بیماران را از جمله مزیت های دستگاه ساخته شده این شرکت اعلام کرد و گفت: مجوزهای تولید باید از دو مجموعه، سازمان انرژی اتمی و اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت اخذ شود که این کار در مراحل نهایی است.
نجات با اشاره به این که ساخت این دستگاه از جمله طرح های کلان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده است، افزود: براساس استاندارد سازمان جهانی بهداشت، به ازای هر یک میلیون نفر حداقل 3 دستگاه نیاز است که طبق این استاندارد در کشور به بیش از 200 دستگاه نیاز داریم اما دستگاه فعال در کشور کمتر از 80 دستگاه رادیوتراپی است.
وی با اشاره به این که ما موفق به ساخت پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی دنیا شده ایم، اظهار کرد: با ساخت و عرضه این دستگاه، ایران به عنوان پنجمین تولیدکننده این فناوری پیشرفته در دنیا خواهد بود.
رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان اظهار کرد: در حال حاضر آمریکا، انگلیس، لهستان و چین این دستگاه را تولید می کنند که با سعی و همت متخصصان این شرکت، کشور ما به عنوان پنجمین تولیدکننده دستگاه شتاب دهنده خطی پزشکی خواهد بود.
وی تاکید کرد که این دستگاه دارای فناوری بسیار بالایی بوده و کشورهای بسیار محدودی این فناوری را در اختیار دارند، لذا بسیار خوشبین هستیم که با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت بتوانیم در صادرات آن هم موفق باشیم.
وی به شیوه های درمان سرطان اشاره کرد و گفت: انجام اعمال جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی از جمله روش ها است که برای درمان سرطان ها استفاده می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: