کد خبر: ۱۰۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 26
عضو هیئت رئیسه مجلس نهم در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضو هیئت رئیسه مجلس نهم گفت: بحث پورسانت گیری به خاطر تجویز دارو یا تجهیزات و موارد مشابه در همه زمان ها به شکل محدود وجود داشته است. امابی تردید این رویه آفت نظام سلامت کشور به شمار می رود.
عبدالرضا مصری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: یکسری داروها جزء فارماکوپه-فهرست- دارویی ما یا لوازم پزشکی جزء استانداردهای مورد تأیید داخل کشور ما نیست .بنابراین توسط برخی افراد یا شرکت ها به صورت قاجاق وارده شده و از طریق ناصرخسرو و سایر مراکزمربوطه به فروش می رسد.که برای نمونه بعضی ازپزشکان یادست اندرکاران مربوطه متأسفانه تعهد می کنند در مقابل نوشتن وتجویز چند نسخه یک سفر خارجی و... بگیرند که البته تاکید می کنم این قبیل مسائل بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: یک سری از داروها هم جزء فارماکوپه دارویی ما هستند اما شناختی روی آن وجود ندارد و یا قیمت بالایی دارد که متأسفانه شرکت ها برای فروش داروهایشان موضوع پورسانت گیری را مطرح می کنند.

مصری خاطرنشان کرد: انتظار و اعتقاد ما این است که نظارت عالیه بر همه این احوالات توسط وزارت بهداشت صورت بگیرد و خیلی هم به خود صنف واگذار نشود؛ انشالله که وزارت بهداشت به ویژه سازمان غذا و دارو با جدیت تمام نسبت به این امور و همچنین داروهای قاچاق در بازار نیز نظارت را ارتقاء دهد.

وی صیانت از حقوق بیمار را جزء اولویت های مهم درحوزه سلامت دانست و افزود: نباید در حق فرد گرفتار؛ بیمار و درمانده اجهاف شود؛ این امر وظیفه انسانی همه به شمار می رود به ویژه متولیان امر. ضمن این که اصول اخلاقی پزشکی یکی از گرامی ترین اصولی است که در حرفه پزشکی نسبت به سایر حرفه ها تعریف شده و اکثریت پزشکان ما مقید به رعایت اخلاق پزشکی هستند و این امر بر هیچ کس پوشیده نیست.اما متاسفانه برخی پزشکان زیاده خواه نیزگرفتار طمع شده و برای بدست آوردن ثروت برخی مسیرهای انحرافی و غیراخلاقی را نیزانتخاب می کنند که این رویه به هیچ عنوان شایسته نیست.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: