کد خبر: ۱۰۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 26
شفا آنلاین>سلامت> استفاده از ابزار آرایشی از مدت‌ها پیش تاکنون رواج بسیار زیادی داشته است. با این حال همواره درباره مضرات آن نیز بحث‌هایی وجود داشته است.
به گزارش شفا آنلاین،امروزه هیچ لوازم آرایشی فاقد مواد مضر ارائه نمی‌شود اما بسته به کمپانی سازنده، میزان مواد سمی موجود در محصولات می‌تواند به بینایی، سیستم غدد درون ریز یا سیستم عصبی آسیب برساند. برای مثال ماده نگهدارنده پارابن که به صورت رایج در مواد آرایشی یافت می‌شود از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کند و همچنین تولید هورمون استروژن را در بدن با مشکلاتی روبرو می‌سازد و میزان بسیار بالایی از این ماده در نمونه‌های تومورهای پستان وجود داشته است.

      مواد شیمیایی موجود در مواد آرایشی می‌تواند برای زنان باردار خطرآفرین‌تر باشد. محققان مرکز پزشکی و بهداشت عمومی سانی (SUNY) به تازگی دریافته‌اند که مواد استفاده شده در لوازم آرایشی می‌تواند روی سلامت مادر و نوزاد اثر بگذارد. آنها دریافتند که به خصوص ترکیب ارگانیک بوتیل‌پارابن می‌تواند سیستم غدد درون‌ریز را مختل کند و در نتیجه باروری و سیستم ایمنی بدن را با اشکال مواجه سازد. این در حالی است که ترکیبات ضد میکروبی مانند تری‌کلرکاربان می‌تواند منجر به تولد نوزادان زودرس و نیز کاهش طول بدن افراد شود.

      این شرایط با در نظر گرفتن راه‌یابی مواد تقلبی در ساخت لوازم آرایش نامعتبر و ورود آن به بازارمصرف بسیار سخت‌تر خواهد شد. بر اساس تحقیقی که در سال 2013 میلادی روی برخی از لوازم آرایشی فروخته شده با برندهای معتبر انجام شد، بسیاری از این مواد دارای مقادیر بسیار زیادی از فلز و مواد سرطان‌زا بودند.Medical Daily
سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: