کد خبر: ۱۰۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 24
شفا آنلاین>سلامت>دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی گفت: با توجه به بازار آینده محصولات سلولی و کاربرد این علم در درمان انواع بیماری ها، نیازمند سرمایه گذاری و تجاری سازی در زمینه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی هستیم.

به گزارش شفا آنلاین،امیرعلی حمیدیه در نشست این ستاد با اشاره به تلاش مستمر در زمینه ترویج علم سلول­های بنیادی و پزشکی بازساختی به استفاده از این علم در جهت درمان انواع بیماری ها اشاره و بر لزوم همکاری دانشگاه های مختلف استان در زمینه تهیه و تدوین پروژه کلان ملی تاکید کرد.
وی افزود: با توجه به بازار آینده محصولات سلولی در دنیا باید با برنامه ریزی منظم و منسجم پیشرفت های در خور توجهی در زمینه تأسیس انستیتو سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و سرمایه گذاری در علوم جدید و تجاری سازی محصولات این حوزه صورت پذیرد.

**خلق محصولات فناورانه دردانشگاه ها در راستای بهبود شاخص­های جامعه
در بخشی از این نشست محمد امیرخانی مشاور برنامه­ریزی و دبیر شورای راهبردی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی توضیحاتی پیرامون وظایف ستاد در جهت تولید علم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و توسعه دانش این علم ارائه کرد.
وی افزود: باید بسیاری از محصولات دانشگاه ها در جهت بهبود شاخص های جامعه باشد.
امیر خانی با اشاره به بازار محصولات سلولی در دنیا بر لزوم مشارکت شرکت های دارویی در زمینه سرمایه گذاری مناسب در جهت تجاری سازی و تولید محصولات سلولی تأکید کرد.
امیرخانی ،تهیه نقشه راه برای 10 سال آینده کشور در زمینه استفاده از سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی را ضروری دانست و خواستار همکاری دانشگاه های مختلف در جهت تهیه پروپوزال کلان ملی در حوزه مربوطه شد.
مشاور برنامه­ریزی و دبیر شورای راهبردی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی معاونت علمی، همچنین توضیحاتی پیرامون نحوه برگزاری اولین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی ارائه و بخش سلول درمانی را یکی از قسمت های بسیار مهم این جشنواره عنوان کرد.

** لزوم برنامه ریزی درجهت تدوین نقشه راه و پروژه کلان ملی مرتبط با حوزه سلول های بنیادی و پزشکی
در بخشی دیگر در این نشست محمد جواد غروی معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به ظرفیت های مناسب استان در زمینه ترویج علم سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی برلزوم برنامه ریزی منسجم در جهت تدوین نقشه راه و پروژه کلان ملی مرتبط با حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی تأکید کرد.
در ادامه حمید درفشی رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با تأکید بر حمایت ستاد در جهت ترویج علم استفاده از سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در درمان انواع بیماری ها خواستار انجام طرح های تحقیقاتی در این زمینه شد و افزود: می بایست از تمام پتانسیل های دانشگاه در زمینه تدوین مگا پروژه های مربوط به این حوزه استفاده شود.
سپس عطاءاله ربانی رئیس پارک علم و فناوری البرز بر حمایت ستاد از طرح های پژوهشی و فناوری مرتبط با سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی اشاره کرد و خواستار مشارکت شرکت های دانش بنیان در زمینه تجاری سازی محصولات این حوزه شد.
وی از آمادگی کامل و حمایت پارک علم و فناوری البرز از طرح های تحقیقاتی دانشجویی مرتبط با این حوزه خبر داد.
محمد نبیونی ،دانشیار، دانشگاه خوارزمی نیز توضیحاتی پیرامون فعالیت موثر و مستمر دانشکده علوم زیستی دانشگاه خوارزمی در ترویج علم سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی ارائه کرد.
وی ،این دانشکده به عنوان یکی از بزرگترین دانشکده های علوم زیستی کشور معرفی و از ایجاد رشته های مختلف از جمله سلول تکوینی و مهندسی سلول و بافت در این دانشکده خبر داد.
در ادامه محسن لطفی عضو هیات علمی گروه ویروس شناسی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی توضیحاتی از مجموعه اقدامات صورت پذیرفته در زمینه تولید فرآورده های بیولوژیک سلولی با همکاری پژوهشگاه رویان در موسسه سرم سازی رازی ارائه کرد.
سپس دکتر علیرضا شمس دکترای آناتومی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز بر لزوم حمایت ستاد از طرح های پژوهشی مربوطه و رفع موانع و مشکلات موجود در این راستا تأکید کرد .
وی خواستار ارائه راهکار در جهت تولید و تجاری سازی محصولات در زمینه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی شد.
محمد مراد فرج اللهی نماینده علوم پزشکی ایران نیز با اشاره به پتانسیل بالای دانشگاه علوم پزشکی البرز در توسعه علم سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی بر تهیه و تدوین پروژه ملی در حوزه سلول های بنیادی با همکاری دانشگاه های مختلف استان تأکید کرد.
اوجی عضو بنیاد ملی نخبگان بر هماهنگی بین مراکز تحقیقاتی در جهت تولید و توسعه علوم نوین تأکید نمود و خواستار فعالیت مناسب و موثر در انجام طرح های پژوهشی شد و تأسیس دانشکده فناوری های نوین پزشکی را یکی از بهترین روش ها در جهت آموزش و ترویج علوم نوین پزشکی عنوان کرد.
برچسب ها: پزشکی ، دانشگاه ، جامعه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: