کد خبر: ۱۰۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 24
شفا آنلاین>سلامت>مطالعه جدید محققان نشان می دهد آپنه خواب (اختلال در خواب) در کودکان بر میزان توجه، رشد حافظه و زبان کلامی آنها در نوجوانی تاثیر می گذارد.
به گزارش شفا آنلاین،محققان دانشگاه شیکاگو عنوان می کنند هر چقدر مشکل اختلال خواب وخیم تر باشد، ریسک بروز مشکلات مربوط به یادگیری بیشتر خواهد بود.

آپنه خواب موجب می شود افراد در زمان خواب با نفس کشیدن های منقطع روبرو شوند. بدین ترتیب میزان اکسیژن به طور موقت کاهش می یابد.

مطالعات قبلی هم نشان داده بودند که آپنه خواب در بزرگسالی با مشکل تمرکز، مسائل مربوط به حافظه، تصمیم گیری ضعیف، افسردگی و استرس همراه است.

در این مطالعه جدید، در حدود ۱۴۰۰ کودک دبستانی مبتلا به آپنه خواب حضور داشتند. رده سنی کودکان بین ۵ تا ۷ سال بود، اما همه آنها در زمان خواب خروپف نمی کردند.

محققان کودکان را براساس شدت آپنه خواب شان به چهار گروه تقسیم کردند. کودکان در این مطالعه در یک تست خواب شرکت کردند و به سوالات مشروحی در مورد خواب شان پاسخ دادند. همچنین این کودکان تست های مربوط به عملکرد مغز، از جمله مهارت های کلامی و تصمیم گیری را انجام دادند.

بعد از مقایسه نتایج هر گروه، محققان دریافتند حتی مشکلات خفیفی نظیر خروپف کردن تاثیر منفی بر توانایی های فکری کودکان دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: