کد خبر: ۱۰۹۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 25
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>این روزها یکی از بخش‌های ثابت سخنرانی‌های همه نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا صحبت درباره وضعیت سلامت مردم و رسیدگی به آن است اما نکته‌ای که جالب است اینکه همه نامزدها برخی مسائل مهم حوزه بهداشت و درمان را مسکوت گذاشته‌اند.
به گزارش شفا آنلاین،  5 نکته زیر مهم‌ترین مواردی هستند که نامزدها باید به آنها بپردازند اما عموما از این کار سر باز می‌زنند.

هزینه‌های پرداختی از جیب مردم
       هزینه‌ای که اغلب مردم آمریکا این روزها از جیب خود برای بهداشت و درمان خرج می‌کنند، از هر زمان دیگری بیشتر است. جدیدترین آمار نشان می‌دهد اصلی‌ترین مساله اقتصادی که بزرگسالان آمریکایی با آن روبرو هستند، هزینه‌های بهداشت و درمان است. کارفرمایان نیز که پوشش بیمه اغلب بیمه‌شدگان آمریکایی را برعهده دارند، با هزینه‌های بالا دست به گریبان‌اند.

 کارفرمایان برای رفع این مشکل، سهم پرداختی بیمه‌شدگان را در هزینه‌های بهداشت و درمان افزایش داده‌اند و این افزایش سرعتی بسیار بالاتر از افزایش حقوق کارگران و کارمندان داشته است. در این میان کاهش پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه‌ها نیز به مشکلات و محدودیت‌های بیمه‌شدگان در انتخاب مراکز درمانی می‌افزاید. برخی از نامزدها به‌ویژه کلینتون در این باره صحبت‌هایی کرده‌اند اما سرانجام این موضوع هنوز کاملا روشن نیست.

داروهـا
       افزایش قیمت دارو در داروخانه‌ها یکی دیگر از مشکلاتی است که بیماران با آن روبرو هستند. نامزدهای هر 2 حزب جمهوری‌خواه و دموکرات پیشنهادهایی برای کاهش هزینه داروهای نیازمند نسخه داده‌اند، اما گذشته از هزینه پرداخت‌شده از سوی بیماران، مسائل مهم‌تری نیز در این زمینه وجود دارد. تولیدکنندگان دارو می‌گویند شغل آنها با خطر اقتصادی زیادی همراه است و درآمدهای خوبی که از طریق معرفی داروهای نوظهور به بازار به دست می‌آید، با هزینه‌ای که صرف ابداع و تولید داروهایی می‌شود که هرگز به بازار راه نمی‌یابند، سربه‌سر است. در همین حال دانشمندان به سرعت به نقطه‌ای نزدیک می‌شوند که بتوانند داروهای مخصوص به هر فرد و مخصوص شرایط هر فرد را تهیه کنند آنچه که به آن داروهای «شخصی‌سازی شده» یا داروهای «دقیق» گفته می‌شود اما حتی اگر بتوان تک‌تک افراد را معاینه و داروی گرانقیمت مخصوص خود آنها را تهیه کرد، چگونه باید این هزینه‌ها را در کل جامعه سرشکن کرد؟ سوال دیگر این است که داروهای جدید با چه سرعتی باید روانه بازار شوند؟ در حال حاضر بعضی از صاحب‌نظران نسبت به روند طولانی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در بررسی داروها اعتراض دارند و معتقدند این روند طولانی موجب مرگ بیمارانی می‌شود که در حقیقت نیازمند داروهای جدید هستند. در همین حال گروهی دیگر همین روند را شتابزده تلقی می‌کنند و معتقدند ورود زودهنگام و نسنجیده داروها به بازار، عموم جامعه را با خطرات جدی سلامت روبرو می‌کند.

مراقبت‌های درازمدت
       روزانه 10 هزار نفر در آمریکا به سن 65 سالگی می‌رسند، یعنی وارد برنامه پوشش بیمه سالمندان و گروهی از معلولان (Medicare) می‌شوند و حدود 70 درصد این افراد به نوعی مراقبت درازمدت نیاز دارند. این مراقبت‌ها ارزان نیستند. هزینه سالانه این خدمات از 46 هزار تا 80 هزار دلار در سال متفاوت است. با این وجود Medicare، هزینه اغلب خدمات درازمدت را تقبل نمی‌کند. با اینکه بیمه‌های خصوصی برای مراقبت‌های درازمدت موجودند، اما قیمت آنها گران و خریداری آنها نیز دشوار است. سازمان‌های بیمه‌گر به‌دلیل هزینه‌های بالای مراقبت درازمدت که ناشی از افزایش طول عمر افراد و به‌ویژه زنان است، از ارائه آنها در بسته‌های قابل‌خریداری به افراد، خودداری می‌کنند.

برنامه بیمه سالمندان و گروهی از معلولان
       این برنامه بیمه دولتی که 55میلیون نفر، یعنی حدود 46میلیون فرد بالای 65 سال و 9میلیون فرد معلول را تحت پوشش خود دارد، در دام معضلات اقتصادی گیرافتاده است. هزینه‌های برنامه پوشش بیمه سالمندان و گروهی از معلولان 14 درصد مخارج دولت فدرال را شامل می‌شود، به این معنا که از هر 5 دلار خرج‌شده در حوزه سلامت در آمریکا، یکی به این برنامه تعلق دارد. پیش‌بینی می‌شود با افزایش سن جمعیت، این هزینه‌ها بیشتر نیز بشوند.

هزینه‌های دندان‌پزشکی
       در سال 2007 یک کودک 12 ساله در مریلند آمریکا به‌دلیل عفونت دندان که به مغز وی گسترش یافته بود، درگذشت. مرگ این کودک موجب جلب توجه ویژه جامعه به مشکلاتی شد که قشر کم‌درآمد آمریکا در دسترسی به خدمات بهداشت دهان و دندان با آن روبرو است. به علاوه، پژوهش‌های بسیاری نشان داده‌اند سلامت دهان و دندان با بیماری‌های متنوع دیگری در بدن از جمله بیماری قلبی، دیابت و آلزایمر ارتباط دارد. کمبود مراقبت‌های دهان و دندان به‌ویژه برای کودکان اهمیت دارد.

مشکلات دندان در کودکان و نوجوانان شایع هستند و علاوه بر رنج و ناراحتی، موجب غیبت کودکان از مدرسه و افت عملکرد تحصیلی آنها می‌شوند.

به دلایلی از این قبیل است که قانون دولت فدرال مراقبت‌های دهان و دندان را یکی از اجزای ضروری اغلب برنامه‌های بیمه اعلام کرده اما به دلایل پیچیده‌ای مانند اینکه بیمه دهان و دندان از قدیم جدا از سایر پوشش‌های بیمه فروخته می‌شده، بسیاری از کودکانی که تحت قانون فدرال بیمه شده‌اند، از پوشش بیمه خدمات دهان و دندان محروم‌اند. قضیه برای بزرگسالان نیز کمابیش مشابه است به‌گونه‌ای که بیش از 100 میلیون آمریکایی بدون بیمه خدمات سلامت دهان و دندان هستند و بیش از یک‌سوم بزرگسالان 18 تا 64 ساله آمریکایی (38 درصد) در سال 2014 برای معاینه دندان‌پزشکی مراجعه نکرده‌اند.سپید
 USA Today


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: