کد خبر: ۱۰۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 23
شفا آنلاین>سلامت>متخصص بهداشت عمومی و سلامت جامعه گفت: افراد نباید در مصرف و یا عدم مصرف داروها و انواع مکمل های غذایی، فقط به اخبارمنتشره استناد کنند بلکه باید این موضوع به تایید پزشک برسد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمد هاشمی افزود: گاهی نتایج تحقیقاتی از یک دارو یا مکمل از طریق بنگاه های خبری اعلام می شود که ممکن است فراگیری نداشته باشد؛ بنابراین نباید در تهیه دارو و مکمل ها تنها به خبرها استناد کرد.
وی اظهار کرد: دارو تنها کالایی است که با سایر فرآورده ها متفاوت است و تنها با استناد به تبلیعات نباید آن را خریداری کرد؛ بلکه این کالا باید از مراجع رسمی همچون داروخانه ها و با نظر پزشک تهیه شود.
وی ادامه داد: به عنوان مثال آب میوه کالایی قابل تبلیغ است و مبلغ خواص آن کالا را اعلام و مصرف کننده نیز در صورت تمایل آن را خریداری می کند اما دارو تنها باید توسط فرد کارشناس و پزشک به تایید برسد و خریداری شود.
هاشمی، همچنین به چگونگی عرضه دارو هم اشاره کرد و آن را معضلی در شرایط حاضر عنوان کرد.
متخصص بهداشت عمومی و سلامت جامعه،افزود: متاسفانه امروز شاهدیم که عطاری ها خود را متخصص امراض معرفی می کنند و انواع داروها را به مشتری عرضه می کنند و حال آنکه آنها مجاز به فروش دارو نیستند بلکه فقط اجازه دارند داروی گیاهی به جای گیاه دارویی بفروشند.
برچسب ها: دارو ، بنگاه ، مکمل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: