کد خبر: ۱۰۹۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 23
شفا آنلاین>سلامت>سازمان غذا و داروی آمریکا اخیرا آتزولیزوماب (Atezolizumab) با نام تجاری تسنتریک (Tecentriq) را برای درمان شایع‌ترین نوع بدخیمی مثانه که کارسینوم اوروتلیال نامیده می‌شود، مورد تایید قرار داده است.
به گزارش شفا آنلاین، آتزولیزوماب، اولین دارو از خانواده دارویی مهارکننده‌هایL1- PD/1-PD است که برای درمان این نوع بدخیمی تاییدیه گرفته است. ریچارد پازدور، سرپرست اداره محصولات هماتولوژی و انکولوژی مرکز تحقیقات و ارزیابی دارویی سازمان غذا و داروی امریکا می‌گوید: «تسنتریک گزینه درمانی جدیدی را برای این گروه از بیماران مطرح می‌کند. محصولات بلوک‌کننده L1- PD/1-PD، بخشی از یک نظریه در مورد سیستم ایمنی بدن و ارتباط آن با وضعیت سلول‌های بدخیم است.»

       تسنتریک
، مسیر L1- PD/1-PD (پروتئینی که در سلول‌های ایمنی بدن و نیز برخی از سلول‌های سرطانی یافت می‌شود) را هدف قرار می‌دهد. با بلوک‌سازی این مداخلات، تسنتریک به سیستم ایمنی بدن در مقابله علیه سلول‌های بدخیم کمک می‌کند. تستتریک، اولین مهارکننده L1- PD/1-PD مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا و جدیدترین محصول بیولوژیک از این خانواده دارویی طی 2 سال اخیر است.

       تسنتریک برای درمان مبتلایان به کارسینوم اوروتلیال متاستاتیک یا پیشرفته در موضع مثانه که بیماری آنها طی شیمی‌درمانی حاوی ترکیبات پلاتینیوم یا پس از آن عود کرده است تجویز می‌شود. کارسینوم اوروتلیال، شایع‌ترین نوع بدخیمی مثانه است که سیستم ادراری را درگیر می‌کند. انستیتو ملی سرطان آمریکا تخمین زده که 76960 مورد جدید بدخیمی مثانه و 6390 مورد مرگ ناشی از این بیماری تا پایان سال 2016 میلادی ثبت خواهد شد.

       ایمنی و اثربخشی تسنتریک در یک مطالعه بالینی با شرکت 310 بیمار مبتلا به بدخیمی پیشرفته در موضع یا متاستاتیک اوروتلیال بررسی شد. در این مطالعه بالینی، میزان پاسخ‌دهی درمانی در بیماران محاسبه شد. شایع‌ترین عوارض ناخواسته ثبت‌شده طی مطالعات روی تسنتریک عبارت بودند از ضعف، کاهش اشتها، تهوع، عفونت‌های مجاری ادراری، تب و یبوست. FDA
سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: