کد خبر: ۱۰۹۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 23
شفا آنلاین>سلامت>قرص 'یدوفولیک' ساخت ایران، برای اولین بار با همت و همکاری مشترک متخصصان، محققان و صنایع دارویی کشور به تولید انبوه رسید.
به گزارش شفا آنلاین، با توجه به پژوهش ها و تحقیقات بین المللی مشخص شده است که تجویز قرص حاوی ید در کنار اسیدفولیک در دوران بارداری و شیردهی می تواند از ایجاد صدمات احتمالی ناشی از کمبود این دو عنصر در بدن جلوگیری کند.
در همین راستا تولید قرص یدوفولیک با سفارش یک شرکت دانش بنیان وابسته به پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم در دستورکار قرار گرفت و مراحل فرمولاسیون این قرص در موسسه دانش بنیان تحقیقاتی و آموزشی نور انجام شد و در نهایت فرآوری آن در مقیاس صنعتی و با کیفیت بالا در شرکت درسا دارو به تولید انبوه رسید.
با تولید قرص یدوفولیک که حاصل همکاری سه مجموعه بالینی، تحقیقاتی و تولیدی است، علاوه بر ارتقای سلامت جامعه و جلوگیری از خروج ارز، گام مهمی برای خودکفایی ملی برداشته شده است.
ید به عنوان یک عنصر طبیعی مورد نیاز در سلامت جسمی نقش تعیین کننده ای دارد؛ در دسترس بودن ید مورد نیاز در دوران بارداری و شیردهی علاوه بر پیشگیری از بروز مشکلات سیستم عصبی در افزایش ضریب هوشی کودکان نقش بسزایی دارد.
با توجه به نیاز ضروری زنان باردار و شیرده به ید به اندازه 2 برابر میزان معمولی و به دلیل اینکه نمک یددار به تنهایی قادر به تامین این میزان ید نیست، لزوم استفاده از مکمل های حاوی ید در دوران بارداری و شیردهی توسط محققان سرشناس داخلی و خارجی از جمله پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به عنوان پیشگام تحقیقات کمبود ید و تیروئید در منطقه، به اثبات رسیده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: