کد خبر: ۱۰۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 23
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزیر بهداشت از دسترسی مردم به خدمات اولیه تشخیص سرطان تا شعاع 40 کیلومتری محل زندگی خبر داد وگفت: علل عمده رشد سرطان در کشور ناآگاهی مردم نسبت به عوامل خطر است.
به گزارش شفا آنلاین،ایرج حریرچی سخنگوی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه  بیماری های غیرواگیر دلیل 80 درصد مرگ و میر در کشور است، گفت: این بیماری ها شامل بیماری های قلبی عروقی، دیابت ، سرطان و بیماری های تنفسی است.

وی افزود: متاسفانه ابتلا به این بیماری ها در کشوردر حال افزایش و تنها راه کنترل آن پیشگیری از عوامل خطر است.

حریرچی در خصوص راه های کنترل عوامل خطر عنوان کرد: داشتن تغذیه مناسب یعنی خوردن غذاهای کم چرب ، کم نمک و کم شکر، اجتناب از مصرف دخانیات، داشتن فعالیت بدنی کافی از راه های کنترل عوامل پر خطر محسوب می شود. 

قائم مقام وزیر بهداشت ضمن تاکید بر مراجعه به پزشک افرادی که علائم بیماری دیابت و فشارخون در آنها وجود دارد، بیان کرد: این افراد باید زیر نظر پزشک تحت مراقبت قرار گیرند تا در طولانی مدت اثر سوء بر آنها نگذارد.

سخنگوی وزیر بهداشت در خصوص استرات‍ژی مهم وزارت بهداشت برای کنترل بیماری سرطان در کشور گفت: استراتژی وزارت بهداشت در مرحله اول مربوط به آگاهی مردم نسبت به خود مراقبتی و در مرحله دوم غربالگری برای تشخیص و درمان زودهنگام سرطان در افراد و درنهایت فراهم شدن درمان مطابق با استطاعت و در دسترس مردم است.

وی با بیان اینکه برای درمان سرطان مراکز درمانی را در سه سطح یک، دو وسه ایجاد شده، اظهار داشت:131 مرکز درمان سرطان در 113 شهر ساخته می شود تا تشخیص اولیه سرطان حداکثر در 40کیلومتری محل زندگی مردم با بودجه دولتی تامین شود.

حریرچی افزود: مراکز درمانی در سطح 2 و سه برای ارائه خدمات پیشرفته درمان سرطان شامل شیمی درمانی، سی تی اسکن و ام آرآی هستند که این مراکز به دلیل محدودیت بودجه دولتی با سرمایه گذاری بخش غیر دولتی تامین می شوند.

وی ادامه داد: برای تامین بودجه سطح 2 و سه قراردادی را با وزارت دفاع ، ستاد اجرایی فرمان امام و برخی شرکت های بخش عمومی غیر دولتی منعقد کردیم که در صورت اجرایی شدن آن نتایج را اعلام می کنیم.
برچسب ها: سرطان ، دیابت ، فشارخون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: