کد خبر: ۱۰۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 22
شفا آنلاین>سلامت>استفاده از میوه در دوران نوجوانی احتمال ابتلا به سرطان پستان را کاهش می‌دهد. دو بررسی مرتبط که این هفته در ژورنال BMJ منتشر شد، ابعاد جدیدی از رابطه میان رژیم غذایی و سرطان پستان را به نمایش گذاشت.
 به گزارش شفا آنلاین، در این مطالعه گزارش شد که مصرف زیاد میوه در دوران نوجوانی می‌تواند با احتمال کمتر ابتلا به سرطان پستان همراه باشد.

       گمان می‌رود میوه و سبزیجات از ما در برابر سرطان پستان حفاظت می‌کنند، اما شواهد ضدونقیضی دراین‌باره وجود دارد. بیشتر مطالعات به ارزیابی میزان دریافت این نوع مواد خوراکی در میانسالی و زندگی پس‌ازآن می‌پردازند درحالی‌که ممکن است در این دوره‌ها بافت پستان نسبت به تاثیرات سرطان‌زا آسیب‌پذیرتر است. بنابراین گروهی از محققان ایالات‌متحده به بررسی این مسئله پرداختند که آیا مصرف میوه و سبزی در نوجوانی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را تحت تاثیر خود قرار دهد یا خیر.

       محققان در این پژوهش 90 هزار پرستار را طی 20 سال بررسی کردند؛ کسانی که به گزارش خودشان رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجاتی در دوران نوجوانی خود دریافت کرده بودند. آن‌ها دریافتند میزان بالای مصرف سبزیجات (2/9 تا 0/5 وعده غذایی در روز) با کاهش 25 درصدی خطر ابتلا به سرطان پستان در میانسالی همراه است؛ به‌ویژه خوردن سیب، موز، و انگور در کنار پرتقال و کلم پیچ در اوایل نوجوانی می‌توان با کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان مرتبط باشد. در ضمن هیچ ارتباطی میان خوردن آب‌میوه در نوجوانی و اوایل جوانی با این مسئله مشاهده نشد.سپید
Healthcare Asia
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: