کد خبر: ۱۰۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 20
شفا آنلاین>طب ستی>دبیر انجمن طب سنتی در ایران با اشاره به گرم شدن هوا رژیم غذایی ویژه این فصل بر اساس آموزه‌های طب اسلامی و سنتی را تشریح کرد.
به گزارش شفا آنلاین،محمد انصاری پور دبیر انجمن علمی طب سنتی ایران نحوه رژیم غذایی ویژه این فصل از سال را از منظر طب اسلامی و سنتی تشریح کرد.

وی تصریح کرد: در فصل سرما این فرصت فراهم بوده که غذاهای مقوی خورده و حجم معده نیز قوی بوده است لذا بدن با انباشت زیادی از انرژی و مواد غذایی روبه رو است اما با گرم شدن هوا دیگر هضم معده قوی نمی‌ماند.

انصاری پور ادامه داد: در این فصل که معتدل بوده، گرمی و سردی هوا به آن شدت وجود ندارد معده تا حدودی هضم قوی دارد اما در ماه پایانی بهار از قدرت آن کاسته می‌شود لذا باید غذاهایی با حجم زیاد و کالری اندک مصرف کرد.

 وی تأکید کرد: مصرف غذاهای مقوی و مغذی در این فصل را بهتر است کنار بگذاریم و جای آن را با غذاهای حجیم و کم انرژی پر کنیم مانند انواع سوپ‌ها تا بدن با بد انباشت مواد غذایی و فضولات آن رو به رو نشود.

 این رزیدنت طب سنتی عنوان کرد: در این فصل چون مواد و فضولات در کل بدن انباشته می‌‌شوند احتمال می‌رود بیماری‌هایی مانند دمل، تورم مفاصل و جوش‌ها و بصورات در آن زیاد شود، بنابراین وقتی ما مقدار غذا را کاهش می‌دهیم بدن فرصت پیدا می کند که سموم را از خود دفع کند.

وی بیان کرد: مواد غذایی که برای این فصل مناسب است موادی هستند که کمی خاصیت ملین داشته باشد لذا توصیه می‌شود که از خورش آلو و خورش به استفاده شود.

انصاری پور بیان کرد: سوپ جو حاوی سبزیجات تازه مانند گیشنیز و برگ اسفناج نیز خواص خوبی را در این فصل از خود نشان می‌دهد بنابراین مصرف این سوپ می‌تواند به مدت ۷ تا ۱۰ روز منجر به دفع سموم شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: