کد خبر: ۱۰۸۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 19
شفا آنلاین>سلامت>دبیر انجمن جهانی اورولوژی با اشاره به جراحی های پیشرفته ای که در ایران انجام می شود، گفت: ایران در جراحی لاپاراسکوپی بسیار پیشرفت کرده است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سیمون تانگوی روز پنجشنبه در حاشیه هشتمین کنگره اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران گفت: مقالات مفید و موثری در این زمینه از سوی دانشمندان ایرانی تهیه و به جامعه جهانی ارائه می شود.

وی با ابراز تاسف از آنچه محدودیت های به وجود آمده علیه ایران خواند، گفت: از پیشرفت هایی که در کشور ایران در جند سال گذشته رخ داده است، بسیار خوشحال هستم.
دبیر انجمن جهانی اورولوژی همچنین از به کارگیری فناوری های پیشرفته در جراحی ها خبر داد و افزود: در برخی از کشورها از ربات استفاده می کنند. جراحی رباتیک، یک فناوری برتر و پیشرفته است و برای افزایش کارائی و سایر مزیت ها از جمله کاهش زمان بهبودی موثر است.
تانگوی اظهار امیدواری کرد که این موضوع در آینده در ایران هم گسترش پیدا کند و شاهد گسترش جراحی های رباتیک در ایران باشد.
دکتر جان دلاروزت، دبیر آینده انجمن جهانی اورولوژی نیز گفت: اورولوژیست های ایرانی در سطح بسیار مناسبی در دنیا قرار دارند.
وی تولید ربات جراح سینا را موفقیت بزرگی برای ایران دانست و افزود: این پیشرفت در زمان مناسی رخ داد. در حال حاضر در دنیا رقابت بین کشورهای مختلف برای بهره گیری از این فناوری پیشرفته در حوزه درمان وجود دارد.
دلاروزت با اشاره به اینکه ربات ها در دنیا به شکل انحصاری و محدود تولید می شوند، اظهار کرد: از این اتفاقی که در ایران رخ داده است، خیلی متحیر شدم و امیدوارم در آینده نزدیک پزشکان ایرانی به طور گسترده از این فناوری پیشرفته برای جراحی ها استفاده کنند.
وی سطح علمی هشتمین کنگره اندویورولوپی و یورولاپاراسکوپی ایران را بالا ارزیابی کرد و گفت: با کمال میل دعوت برای حضور دراین کنگره را پذیرفتم و در آن شرکت کردم.
هشتمین کنگره اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی با حضور محققان داخلی و خارجی از 29 اردیبهشت ماه در مرکز همایش های بیمارستان شهید لبافی نژاد آغاز بکار کرد و تا روز جمعه 31 اردیبهشت ادامه می یابد.
دکتر علی اصغر پیوندی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دیروز (چهارشنبه) در کنگره اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی از یک ربات جراح تحت عنوان "سینا” که قادر است جراحی از راه دور را انجام دهد و توسط متخصصان دانشگاه صنعتی شریف ساخته شده است رونمایی کرد.
پیوندی با بیان اینکه این ربات آزمایش مدل حیوانی خود را پشت سر گذاشته است، اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک با ورود به مرحله انسانی، بیماران بتوانند از مزایای این فناوری پیشرفته بهره مند شوند.
وی مدت کوتاه بستری، رفاه و آسایش بیشتر بیماران و کاهش هزینه ها را از جمله مزایای این فناوری پیشرفته اعلام کرد.
پیوندی در ادامه گفت: این موضوع نشانگر خلاقیت، توانمندی و توانایی محققان ایرانی است که اگر به آنها اعتماد کنیم، می توانند کارهای بزرگی را در کشور انجام دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: