کد خبر: ۱۰۸۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 18
شفا آنلاین>سلامت>اولین ربات ایرانی با کاربرد در جراحی های کم تهاجمی از راه دور با نام 'سینا' در هشتمین کنگره اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران رونمایی شد.

به گزارش شفا آنلاین، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حاشیه مراسم رونمایی از این ربات در جمع خبرنگاران در خصوص ساخت این فناوری پیشرفته در کشور گفت: متخصصان دانشگاه صنعتی شریف به رغم تحریم ها توانستند این ربات را تولید کنند.
دکتر علی اصغر پیوندی اظهار کرد: این موضوع نشانگر خلاقیت، توانمندی و توانایی محققان ایرانی است که اگر به آنها اعتماد کنیم، می توانند کارهای بزرگی را در کشور انجام دهند.
وی با بیان این که این ربات آزمایش مدل حیوانی خود را پشت سر گذاشته است، اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک با ورود به مرحله انسانی، بیماران بتوانند از مزایای این فناوری پیشرفته بهره مند شوند.
پیوندی افزود: گسترش این علم در کشور با بهره گیری از توان و ظرفیت متخصصان داخلی در حال انجام است و افتخاری بزرگ برای کشور به شمار می رود.
وی با بیان اینکه دانشگاه شهید بهشتی از فعالیت های پژوهشی و همایش های علمی حمایت می کند، گفت: این دانشگاه با تمام امکانات از همکاری های بین بخشی و فرابخشی برای انجام مطالعات و فعالیت های پژوهشی در این حوزه پشتیبانی می کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین به فعالیت های بیمارستان شهید لبافی نژاد تهران اشاره کرد و گفت: این بیمارستان با توجه به انجام بیش از پنج هزار عمل جراحی لاپاراسکوپی کلیه و سایر اعمال جراحی توانسته جایگاه خاصی در علم اورولوژی در منطقه و دنیا پیدا کند.
پیوندی افزود: این مجموعه بیمارستانی با انجام این گونه اقدامات توانسته است مرجع و پیشگام این حوزه در سطح کشور باشد.
وی در مورد برگزاری هشتمین کنگره انجمن اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران و استقبال خوب محققان خارجی از این کنگره گفت: سطح علمی بالای محققان ایرانی سبب حضور پژوهشگران خارجی به این گونه همایش ها می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ارتقای سطح دانش فعالان این حوزه، ارائه خدمات بهتر به بیماران، آشنایی با تازه های علمی و بیان آخرین دستاوردهای علمی را از مهمترین اهداف این همایش برشمرد و افزود: این گونه همایش ها می تواند سبب گسترش همکاری و تعامل مراکز داخلی با مراکز معتبر بین المللی شود.
رییس هشتمین کنگره انجمن اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران نیز در خصوص ساخت ساخت این دستگاه همانند پرتاب ماهواره و سلول های بنیادی افتخاری بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران است.
ناصر سیم فروش با اشاره به اینکه این اقدام قدمی بزرگ در انجام هر چه بهتر اعمال جراحی در کشور است، افزود: این فناوری در کشورهای پیشرفته استفاده می شود و ما نیز در آینده به جمع این کشورها می پیوندیم.
وی مدت کوتاه بستری شدن، رفاه و آسایش بیشتر بیماران و کاهش هزینه ها را از جمله مزایای این فناوری پیشرفته اعلام کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: