کد خبر: ۱۰۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 18
شفا آنلاین>سلامت>استاد چشم پزشکی دانشگاه تهران و عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران با بیان اینکه استفاده بی رویه از لنزهای زیبایی زیان های غیر قابل جبران به چشم می زند بیان داشت : این کار قطعا باید با مشورت و نظر متخصصان انجام شود و استفاده بی رویه خودسرانه از آن هیچ جایگاه علمی و تخصصی ندارد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علی صادقی روز چهارشنبه در حاشیه همایش چشم پزشکی و جراحی پلک در شیراز خاطر نشان کرد: لنز های زیبایی جایگاه اندکی از نظر علمی در چشم پزشکی دارند ، باید توجه داشت که قرنیه رگ خونی ندارد و نشستن لنز روی قرنیه می تواند به قرنیه آسیب بزند .
رئیس انجمن جراحی و پلاستیک ترمیمی ایران در ادامه گفت : اشک چشم و جاری شدن آن نقش بسزایی در سلامت چشم دارد ، استفاده بی رویه از لنز می تواند جلوی جاری شدن اشک را بگیرد و به قرنیه صدمه بزند .
دکتر صادقی افزود: استفاده طولانی مدت لنز می تواند در شرایطی آنقدر به چشم صدمه بزند که منجر به تخلیه چشم گردد ، مواردی بوده است که استفاده از لنزهای زیبایی حتی به کوری منجر گردیده است .
این استاد دانشگاه گفت : بیمارانی که خشکی چشم و مشکل جاری شدن اشک دارند از جمله کسانی هستند که باید به شدت از گذاشتن لنز زیبایی پرهیز کنند .
وی گفت : اکنون لنزهایی در بازرار وجود دارد که واقعا کیفیت لازم را ندارند ، معلوم نیست مرجع ورود این لنزها کجاست و چه کسی سلامت چشم را تضمین می کند ، استفاده از این لنزهای بدون اصالت به هیچ وجه توصیه نمی شود .همایش سالانه جراحی پلاستیک و بیماری های پلک با حضور متخصصان و اندیشمندانی از دانشگاه های سراسر کشور چهارشنبه بیست و نهم اردیبهشت 95 در شیراز گشایش یافت.
برچسب ها: همایش ، چشم پزشکی ، لنز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار