کد خبر: ۱۰۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 17
شفا آنلاین>سلامت>رییس پنجاه و ششمین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی ایران با انتقاد از مراجعه دیرهنگام بیماران به دندانپزشکان گفت: علت مراجعه 40 درصد افرادی که برای اولین بار به دندانپزشکان مراجعه می کنند، کشیدن دندان است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علی تاجرنیا روز سه شنبه در حاشیه کنگره انجمن دندانپزشکی ایران در جمع خبرنگاران علت بخشی از این رویکرد را به مسائل فرهنگی و بخشی دیگر را به مسائل مالی و توان اقتصادی ضعیف مردم برای پرداخت هزینه های دندانپزشکی مرتبط دانست.
وی افزود: یکی از راه های رفع این مشکل و کاهش مشکلات دندانی عموم جامعه، افزایش سطح دانش و آگاهی مردم درباره رعایت اصول بهداشت دهان و دندان و مراجعه به موقع به دندانپزشکان برای جلوگیری از وخامت مشکل دندانی آنها است.
تاجرنیا در مورد هزینه های دندانپزشکی نیز گفت: هزینه های دندانپزشکی در همه کشورها گران است و بیمه ها تمام هزینه های مرتبط به آن را پوشش نمی دهند چراکه رویکرد آنها به سرمایه گذاری در حوزه بهداشت و پیشگیری است.
وی افزود: اما در کشور ما رویکرد بیشتر درمانی است و به موضوع پیشگیری کمتر توجه می شود؛ با این حال با رویکرد جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به مقوله سلامت دهان و دندان، قدم های اولیه برای رفع این مشکل برطرف شده است و امیدواریم در آینده شاهد نتایج مثبت آن باشیم.
تاجرنیا بر تغییر رویکرد سازمان های بیمه گر نیز تاکید کرد و گفت: این سازمان ها باید در زمینه پیشگیری از بیماری ها و افزایش سطح پوشش بیمه ای، برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند.

***سطح دندانپزشکی ایران مطلوب و اثرگذار است
رییس فدراسیون بین المللی دندانپزشکی (FDI) گفت: سطح دندانپزشکی ایران در جهان بسیار مطلوب و میزان اثرگذاری آن در حوزه علوم و دستاوردهای دندانپزشکی بسیار بالا است.
دکتر پاتریک هسکات روز سه شنبه در حاشیه پنجاه و ششمین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری این کنگره فرصت مناسبی برای شناساندن و معرفی هرچه بهتر وضعیت ایران و دندانپزشکی ایران به کشورهای جهان است.
وی ادامه داد: همچنین از طریق برگزاری این کنگره می توان سطح همکاری های ایران با فدراسیون بین المللی دندانپزشکی را افزایش داد تا دو طرف از توانمندی های یکدیگر بیشتر بهره مند شوند.
دکتر جرارد اسکارتسی رییس سی و چهارمین کنگره جهانی (ICOI) که همزمان با کنگره انجمن دندانپزشکی در ایران درحال برگزاری است، نیز در گفت و گو با خبرنگاران وضعیت دندانپزشکی در ایران را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: حضور بسیاری از دندانپزشکان ایرانی در بالاترین جایگاه در مراکز علمی دندانپزشکی دنیا، دلیلی بر ادعا است.
وی افزود: همچنین مقالات منتشر شده ایران در حوزه دندانپزشکی در نشریات بین المللی نشان از سطح بالای دانش و مهارت دندانپزشکان ایرانی دارد.
پنجاه و ششمین کنگره انجمن دندانپزشکی ایران با حضور حدود 9 هزار متخصص داخلی و خارجی از جمله 300 میهمان از 18 کشور دنیا همزمان با کنگره منطقه‌ای آسیا پاسیفیک (FDI) و سی و چهارمین کنگره جهانی (ICOI) از امروز بیست و هشتم تا 31 اردیبهشت ماه در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است.
همچنین نمایشگاه مربوط به تجهیزات دندانپزشکی با حضور شرکت های داخلی و خارجی در شش سالن و مساحتی بالغ بر هفت هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: