کد خبر: ۱۰۸۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 17
شفا آنلاین>سلامت>رییس سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به ورود مهارت های نوین به حوزه دندانپزشکی کشور، گفت: در عین حال در شرایط کنونی نیازمند تحول و نوآوری در عرصه خدمات دندانپزشکی هستیم.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر علیرضا زالی روز سه شنبه در پنجاه و ششمین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی ایران جایگاه دندانپزشکی در نظام سلامت کشور را ستودنی و فزاینده توصیف کرد و افزود: امروز امواج خروشان علمی همراه با تبحر و مهارت های نوین در حوزه دندانپزشکی، سبب تعالی این حوزه در کشور شده و دندانپزشکان کارهای سترگی را در سراسر کشور انجام می دهند.
وی اظهار کرد: با این حال کشور ما در شرایط کنونی نیازمند تحول و نوآوری در عرصه خدمات دندانپزشکی است چراکه مباحث علمی هر روز درحال تغییر است و دندانپزشکان باید برای ارایه خدمات بهتر و شایسته تر به مردم به تمام دانش ها مسلح باشند.
زالی همچنین گفت: جامعه دندانپزشکان ایران با مسائل متعدد به ویژه مشکلات نوپدید از قبیل عوارض شهرداری دست و پنجه نرم می کند. مسایلی مانند تعرفه ها، مالیات، سردرگمی دندانپزشکان در بخش های دولتی، نبود توازن در بخش دولتی و غیردولتی و امنیت شغلی از دیگر مشکلات جامعه دندانپزشکان کشور است.
وی توسعه بی رویه دانشکده های دندانپزشکی در کشور را از دیگر مشکلات این حوزه برشمرد و گفت: این مساله موجب شده که رشته دندانپزشکی از نظر آکادمیک آسیب ببیند.
رییس سازمان نظام پزشکی کشور تاکید کرد: با توجه به توان بالای دست اندرکاران حوزه دندانپزشکی کشور در عرصه های علمی، می توان این انتظار را داشت که در صورت همکاری با یکدیگر و داشتن وحدت رویه بتوان تمام مشکلات این حوزه را برطرف کرد.
پنجاه و ششمین کنگره انجمن دندانپزشکی ایران با حضور حدود 9 هزار متخصص داخلی و خارجی از جمله 300 میهمان از 18 کشور دنیا همزمان با کنگره منطقه‌ای آسیا پاسیفیک (FDI) و سی و چهارمین کنگره جهانی (ICOI) از امروز بیست و هشتم تا 31 اردیبهشت ماه در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است.
همچنین نمایشگاه مربوط به تجهیزات دندانپزشکی با حضور شرکت های داخلی و خارجی در در شش سالن و مساحتی بالغ بر هفت هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: