کد خبر: ۱۰۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 15
شفا آنلاین>سلامت>کارشناسان بهداشت عمومی خواستار آن شدند که برگزاری المپیک 2016 در برزیل به دلیل خطر ویروس زیکا به تعویق افتد.

به گزارش شفا آنلاین، مسابقات المپیک 2016 در ماه اوت در شهر ریودوژانیرو برگزار می‌شود و پیش‌بینی شده حدود 500 هزار نفر از سراسر جهان به این منطقه سفر کنند و به همین دلیل کارشناسان سلامت عمومی معتقدند احتمال وقوع فاجعه جهانی ناشی از شیوع ویروس زیکا در برزیل وجود دارد.

کارشناسان بر این باورند که خطر شیوع ویروس زیکا از سوی مقامات بهداشتی بزریل جدی گرفته نشده و در صورت برگزاری این مسابقات امکان گسترش ویروس به دیگر نقاط جهان و آلوده شدن کشورهای دیگر به آن وجود دارد.

ویروس زیکا در ماه مه سال 2015 در برزیل شناسایی شد و در دیگر بخش‌های آمریکای لاتین گسترش یافت. همچنین ریودوژانیرو در میان دیگر شهرها و ایالت‌های برزیل بالاترین تعداد ابتلا به ویروس زیکا را داشته است.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد: برنامه‌ای برای تغییر محل برگزاری مسابقات المپیک 2016 وجود ندارد و در عین حال با کارشناسان سازمان جهانی بهداشت و دولت برزیل همکاری‌هایی انجام گرفته تا این شرایط کنترل شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: