کد خبر: ۱۰۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 15
شفا آنلان>سلامت>اینترا آئورت بالون پمپ ، دستگاهی است که در بیماری‌های قلبی استفاده می‌شود. این وسیله به درمان بیمارانی که به درمان‌های معمول و عادی داخلی و جراحی قلب پاسخ نمی‌دهند، به‌عنوان یک کمک‌کننده کوتاه‌مدت مورداستفاده قرار می‌گیرد و به نسبت دیگر دستگاه ها اطمینان بیشتری دارد.
 در بخش جراحی قلب من به ملت عزیزمان اطمینان می‌دهم که در سایه تلاش، زحمت و دلسوزی جراحان قلب در حال حاضر هیچ موردی نیاز به اعزام به خارج ندارد و درمان‌هایی که آمریکا و کشورهای پیشرفته اروپا انجام می‌شود در ایران نیز انجام می‌شود. هیچ تکنولوژی، وسیله و تکنیکی نیست که شما تصور کنید در کشورهای پیشرفته غربی برای درمان بیماری قلب انجام شود اما در کشور ما وجود نداشته باشد.

 ما در دو مرکز قلب تهران و مرکز شهید رجایی اذعان می‌کنم که همکاران ایترویشن و جراحی قلب با بهترین تکنیک‌ها، و استانداردترین وسایل و روش‌های علمی بیماران را درمان می‌کنند و نتایج بسیار خوبی نیز حاصل می‌شود. اما ما نباید نگاه تک‌بخشی داشته باشیم. در حال حاضر من پیگیری پروژه‌ای هستم که تاثیرات، رفتار، تغذیه و ژنتیک را بر بیماران قلبی و عروقی در درجه اول و در درجه دوم سایر بیماری‌ها مانند سرطان یا دیابت موردبررسی قرار دهیم. ما باید پیشگیری را جدی‌تر بگیریم. ما باید توجه بیشتری به خانه‌های بهداشت، دبستان‌ها و مدارس داشته باشیم.

 در پروژه‌ای که من دارم حتماً باید وزارت آموزش و پروش و آموزش عالی نیز در آن مشارکت داشته باشند. صداوسیما و دیگر رسانه‌ها نیز باید برای آگاهی‌رسانی به مردم همکاری کنند. ما باید مردم را آگاه کنیم که پیش از آنکه به بیماری مبتلا شوند، به فکر سلامت خود باشند. بیماری که دچار مشکلات قلبی می‌شود، مشکلات عدیده‌ای برای خود و خانواده‌اش ایجاد می‌کند. اما اگر برای همین بیماری قلبی برنامه مشخصی از زمان مدرسه وجود داشته باشد با هزینه‌ای بسیار پایین برای دولت می‌توان از این بیماری‌ها جلوگیری کرد. اما این تصور که در جامعه به وجود آمده که ایست قلبی یا MI افزایش پیداکرده است، صحیح نیست بلکه این افزایش به علت دقت تشخصی رخ می‌دهد. یعنی مراکز پزشکی ما پیشرفت کرده‌اند، روش‌های تشخیصی ما به‌روز شده است و ما به‌سادگی این بیماری‌ها را تشخیص می‌دهیم. بیماران به‌سرعت به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

        درگشته بیماران بسیاری می‌مردند بدون اینکه حتی کسی علت آن را بداند. دچار MI می‌شدند، نارسایی قلب داشتند و با آن بیماری زندگی می‌کردند بدون اینکه متوجه آن باشند. من تصور می‌کنم در حال حاضر به دلیل امکاناتی که تقریباً در دسترس عامه مردم قرار دارد، روش‌های تشخیصی بسیار دقیق و پزشک‌های حاذقی که کمک کرده‌اند تشخیص‌های بیشتری داشته باشیم. برای اینکه متوجه شویم آیا واقعاً آمارهای بیماری‌های قلبی ما افزایش‌یافته است باید بررسی دقیق و علمی صورت بگیرد. اما می‌توانم با اطمینان بگویم تشخیص‌های ما صحیح‌تر از و به‌روز تر شده است. درمان‌های ما استانداردتر از گذشته است. از سویی انتظار مردم از نظام سلامت بالا رفته است که انتظار به‌حقی نیز هست.سپید

محمود شیرزاد
فوق تخصص جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی تهران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: