کد خبر: ۱۰۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 14
شفا آنلاین>اجتماعی>قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی از دیدار مسئولان تراز اول کشور با رهبر معظم انقلاب درباره ارائه گزارش آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: این دیدار ۲ هفته قبل انجام شد و ایشان بر تشکیل سازمان امور اجتماعی تأکید کردند.

به گزارش  شفا آنلاین، مرتضی میرباقری در پایان هشتادومین نشست شورای اجتماعی در جمع خبرنگاران در خصوص این که آیا به تازگی درباره بحث آسیب‌های اجتماعی با رهبر معظم انقلاب دیداری داشته‌اید یا خیر؟ گفت: بله این دیدار در 2 هفته قبل و با حضور مسئولان انجام شد. 

وی ادامه داد: در حدود 6 ماه پیش گزارش جامعی درباره وضعیت آسیب‌های اجتماعی در خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه شد و بنا بر تصمیمات گرفته شده قرار شد گزارش ارائه شده 6 ماه مورد بحث و بررسی واقع شود و سرانجام این دیدار به تازگی انجام گرفت و جلسه مذکور تشکیل شد. 

قائم مقام وزیر کشور درباره جزئیات این نشست اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب ضمن استماع گزارش از طرف سران قوا و مسئولان تصمیماتی را اتخاذ کردند و از نظر محتوایی تأکیدات ایشان بر این بود تا برنامه جامعی برای تقسیم کار بین دستگاه‌های مختلف انجام گیرد و شاخص‌های معین تعیین شود و براساس آن شاخص‌ها برنامه‌های فوق‌العاده‌ای که دستگاه‌ها باید انجام دهند تعیین شود، که جلسه امروز شورای اجتماعی نیز برای همین امر شکل گرفت.

میرباقری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در جلسه اخیر تأکید کردند که از نظر ساختاری هم ساختاری مناسب برای پیگیری کار وجود داشته باشد و جلسه شورای اجتماعی به طور ماهانه تشکیل شود؛ همچنین در وزارت کشور سازمان امور اجتماعی به وجود آید، این سازمان ماموریت پیگیری مصوبات شورای اجتماعی، هماهنگ کردن دستگاه‌ها، کارهای دبیرخانه‌ای و همچنین ارائه طرح جامع برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی را باید فراهم کند. 

وی تصریح کرد: البته شورای اجتماعی کشور متولی ساماندهی امور اجتماعی کشور است که یکی از ابعاد امور اجتماعی بحث‌های آسیبی‌ است که ما از نظر زمانی آن را جلو انداخته‌ایم. 

قائم مقام وزیر کشور در ادامه اظهار داشت: شورای اجتماعی کشور تا 2 جلسه قبل به ریاست وزیر کشور و با شرکت سایر اعضا تشکیل می‌شد، لیکن براساس دستور رهبر معظم انقلاب بنا بر این شد که شورای اجتماعی به ریاست رئیس جمهوری و قائم مقامی وزیر کشور برگزار شد و وقتی با این ارتقا مواجه می‌شویم مصوبات شورا از ضمانت اجرایی بالایی برخوردار می‌شود.

میرباقری گفت: به اذن رهبر معظم انقلاب حتی دستگاه‌هایی که عضو دولت نیستند همانند شهرداری‌ها، سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و نیروهای نظامی و انتظامی موظف هستند دستورات شورا را اجرایی کنند و این اتفاقاتی است که مقدمات آن در ماه‌های اخیر فراهم شده است.

وی تصریح کرد: مقرر شد از این پس جلسات ماهانه شورای اجتماعی با حضور وزیر کشور و جلسات به صورت فصلی با رئیس جمهور انجام پذیرد. 

قائم مقام وزیر کشور با بیان این که 3 موضوع اعتیاد، حاشیه نشینی و طلاق مورد توجه و مد نظر شورای اجتماعی بوده است، گفت: درباره این 3 موضوع تصمیم‌گیری شد و بنا شد تا دستگاه‌های اصلی دستگاه‌های معین را مشخص کنند و دستگاه‌های متولی گزارش لازم را ارائه دهند؛ لیکن آسیب‌ها به 3 موضوع ختم نمی‌شود و بدین منظور برای شناسایی سایر آسیب‌ها جلساتی را برگزار کردیم. 

میرباقری افزود: در هشتادومین نشست شورای اجتماعی نیز درباره 19 عنوان دیگر از آسیب‌های اجتماعی بحث و تبادل نظر شد و نقطه‌ نظرات شناسایی شد و عناوین 19 گانه فردا به حوزه‌ها نیز ابلاغ می‌شود. 

وی تاکید کرد: ما باید در زمینه آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ها را به سطح استان‌ها و شهرستان‌ها برسانیم و تکلیف آن مشخص شود.

قائم مقام وزیر کشور اظهار داشت: به همین منظور جلساتی را با معاونت اجتماعی استانداری‌ها در روزهای گذشته داشته‌ایم و در طی 2 هفته آینده نیز با حضور فرمانداران جلساتی را برگزار می‌کنیم. 

میرباقری به اعتبارات دستگاه‌ها در زمینه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: وزیر کشور تاکید کرده که 2 اعتبار به میزان 400 میلیارد تومان در حوزه آسیب‌های اجتماعی تخصیص داده شود که این پول باید برای پیشبرد برنامه‌ها در سطح استان‌ها مد نظر قرار بگیرد. تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: