کد خبر: ۱۰۸۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 15
شفا آنلاین>اجتماعی>مطالعات ژنتیکی انجام شده توسط پژوهشگران نشان می دهد همزمان با عصر یخبندان و در حدود 20 هزار سال پیش ، جوامع انسانی در شبه جزیره عربستان حضور داشته و همزمان با پایان دوره یخبندان از این سرزمین مهاجرت کرده اند.
به گزارش شفا آنلاین،نظریات پیشین دانشمندان مبنی بر سکونت انسان در شبه جزیره عربستان بر این مبنا بود که قدیمی ترین شواهد سکونت در این منطقه از کره زمین در آغاز عصر کشاورزی و حدود 10 تا 8 هزار سال پیش رخ داده است. به تازگی تیمی از پژوهشگران دانشگاه هودرسفیلد به سرپرستی فرانچسکا گاندینی ، به شواهد و مدارکی دست پیدا کردند که نشان می دهد گروه هایی انسانی در آخرین دوره یخبندان و در حدود بیست هزار سال پیش در شبه جزیره عربستان اقامت داشته اند.

پژوهشگران در این مطالعات، تمرکز خود را به مطالعه و تجزیه و تحلیل نوع منحصر به فرد و بسیار نادری از خط میتوکندری دی ان ای موسوم به (R0a) گذاشتند که تنها در بین ساکنان شبه جزیره عربستان و بخش هایی از مناطق امروزی شاخ آفریقا وجود دارد.

پژوهشگران فوق در این مطالعات، تمرکز خود را به مطالعه و تجزیه و تحلیل نوع منحصر به فرد و بسیار نادری از خط میتوکندری دی ان ای موسوم به (R0a) گذاشتند که تنها در بین ساکنان شبه جزیره عربستان و بخش هایی از مناطق امروزی شاخ آفریقا وجود دارد.

شواهد به دست آمده نشان می دهد این خط ژنتیکی دارای پیشینه ای بیش از آن چه تا کنون تصور می شد بوده و همزمان با پایان عصر یخبندان در حدود یازده هزار سال پیش ، ساکنان این سرزمین ها و به ویژه مردم بومی مناطق مختلف شبه جزیره عربستان، از این بخش ها مهاجرت کرده و در مناطقی از سرق آفریقا، خاور میانه و اروپا مستقر شده اند.سپید

 archaeology

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: