کد خبر: ۱۰۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 13
شفا آنلاین>سلامت>در ۵۰۰۰ سال گذشته، چای سبز بعنوان یک تونیک سم زدا مورد استفاده قرار گرفته است. چای سبز از برگ‌های چای تخمیر نشده ساخته می‌شود و بدلیل حضور قدرتمند پلی فنول‌ها، حاوی غلظت بالایی از آنتی اکسیدان‌ها است
به گزارش شفا آنلاین،اجتناب از مصرف روزانه‌ی سموم، تقریبا غیر ممکن است. خواه آنها آلاینده‌های زیست محیطی مانند آفت کش‌ها، کپک، اگزوز خودرو و دود سیگار یا مواد غذایی و آب ناسالم باشند، یا از محیط‌های خانگی مانند فرش، کاغذ دیواری و مانند آنها نشأت بگیرند.
 اجتناب از مصرف روزانه‌ی سموم، تقریبا غیر ممکن است. خواه آنها آلاینده‌های زیست محیطی مانند آفت کش‌ها، کپک، اگزوز خودرو و دود سیگار یا مواد غذایی و آب ناسالم باشند، یا از محیط‌های خانگی مانند فرش، کاغذ دیواری و مانند آنها نشأت بگیرند. هنگامی که بدن سمی شود، رادیکال‌های آزاد بیشتری تولید می‌کند که می‌تواند منجر به تغییرات مشکل ساز در ساختار سلول شود، مانند جهش در DNA. حذف مواد سمی از بدن، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و در عین حال، بسیاری از علائم ناراحتی و بیماری را از بین می‌برد.

سبزیجات چلیپایی



خوردن حداقل یک وعده سبزیجات چلیپایی در روز، برای کمک به سم زدایی از بدن، ایده آل است. کلم بروکلی، گل کلم، بوک چوی، جوانه‌های بروکسل، کلم، کلم پیچ، شلغم، خردل هندی، تربچه و شاهی آبی، همه حاوی مقادیر بالایی از مواد مغذی برای کمک به جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی و مبارزه با رادیکال‌های آزاد هستند.

اطلاعات موجود در مورد سم زدایی می‌گوید که خوردن هر تعداد ممکن از این مواد غذایی بصورت خام، به حفظ کیفیت بالای مواد شیمیایی گیاهی کمک می‌کند، که در غیر اینصورت، در طول فرایند پخت و پز از دست می‌روند. از آنجا که مواد شیمیایی گیاهی به سم زدایی بدن و درعین حال فراهم کردن مواد مغذی ضروری برای اندام‌ها کمک می‌کنند، خوردن سبزیجات چلیپایی خام، می‌تواند یک راه عالی برای بازگرداندن سلامت به بدن باشد.

علاوه بر این، با حضور فیتوکمیکال گلوتاتیون، کبد نیز بصورت مثبت تحت تاثیر قرار می‌گیرد، زیرا این عنصر به کبد کمک می‌کند مواد شیمیایی و فلزات سنگین را دفع کند.

سیر و پیاز

سیر و پیاز بعنوان اعضای خانواده‌ی آلیوم یا زنبق، سرشار از مواد مغذی گیاهی و آنتی اکسیدان‌ها هستند. پیاز و سیر برای حذف سمومی مانند فلزات سنگین، ویروس‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها از بدن، عالی هستند. از آنجا که آنها حاوی فلاونوئیدها و همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند، به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کنند.

پیازها و همچنین سایر اعضای این خانواده مانند تره فرنگی، پیازچه، موسیر و پیاز کوهی، غنی از کوئرستین (آنتی اکسیدانی که به دفع رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند) هستند. مقدار بالای کروم در پیاز نیز به کاهش سطوح قند خون کمک می‌کند. سیر بوسیله مبارزه با رادیکال‌های آزاد و افزایش کارایی ایمنی بدن، به از بین بردن سموم کمک می‌کند.

سیر، یک آنتی بیوتیک، ضد ویروس، ضد قارچ و ضد باکتری طبیعی است که به پاکسازی دستگاه گوارش از مواد زائد سمی و در عین حال فراهم کردن فلورای روده سالم و جلوگیری از عفونت کمک می‌کند. توجه داشته باشید که خوردن سیر و پیاز خام یا کمی تفت داده، بهترین راه برای دریافت حداکثر بهره از این مواد غذایی سم زدا می‌باشد.

چای سبز

. از آنجا که پلی فنول‌ها به مبارزه با آسیب رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند، چای سبز در طب سنتی چینی و هندی برای کمک به تقویت و پاکسازی بدن مورد استفاده قرار گرفته است.

مرکز پزشکی دانشگاه مریلند گزارش می‌دهد مطالعات متعدد روی چای سبز نشان می‌دهند که چای سبز قادر است از کبد در مقابل مواد مضری مانند الکل محافظت کرده و درعین حال التهاب و علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش دهد. مقاله‌ای در وبسایت Science Daily، براساس اطلاعاتی در ماه آگوست مجلات Cancer Epidemiology, Biomarkers, و Prevention ارائه شده بود، آنزیم‌های سم زدا برای چای سبز معرفی کرده است.

همچنین با توجه به مطالعاتی که در مرکز آریزونا جمع آوری شده است، آنزیم‌هایی که در چای سبز وجود دارند، می‌توانند به مکانیسم دفاعی بدن در برابر سموم سرطان زا کمک شایانی کنند. تناسب اندام
برچسب ها: چای سبز ، حذف سموم ، بدن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: