کد خبر: ۱۰۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 12
شفا آنلاین>سلامت>دانشمندان موفق به طراحی داروهایی شده‌اند که می‌تواند با به کار گیری ذرات نانو بیماری اضافه وزن و چاقی را مهار کند.
به گزارش شفا آنلاین،چاقی یکی از معضلات دنیای امروزی است که سبب ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها همچون فشار خون، دیابت، کلسترول، سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی، سکته قلبی و کاهش طول عمر شده و سالانه در دنیا هزاران نفر را به کام مرگ می‌کشد.

اخیرا دانشمندان و محققان دانشگاه ام‌آی‌تی توانسته‌اند داروهایی حاوی ذرات نانو ضد چاقی را طراحی کنند که می‌تواند 10 درصد از وزن بدن افراد را کاهش دهد. در این روش با تحریک رشد شریان‌های خونی جدید در بافت‌های بدن، بافت‌های سفید ذخیره‌کننده چربی به بافت‌های قهوه‌ای رنگ چربی سوز تبدیل می‌شود.

این داروها دارای ذرات نانو ضد چاقی هستند که به طور مستقیم بافت‌های چربی بدن را هدف قرار می‌دهند. این روش در آزمایشگاه بر روی موش‌های مبتلا به اضافه وزن بررسی شد؛ نتیجه نشان داد که 10 درصد از اضافه وزن موش‌ها طی 25 روز درمان شد و خوشبختانه هیچ اثر جانبی و منفی بر بدن آن‌ها باقی نماند.

وظیفه اصلی ذرات نانو ضد چاقی در این داروها چربی سوزی است و می‌تواند بسیار موثرتر و بی‌خطرتر از سایر داروهای ضد چاقی موجود در بازار عمل کند. در حال حاضر، این داروها نتوانسته اند تحت حمایت سازمان بهداشت جهانی قرار گیرند و همچنان بررسی‌ها ادامه دارد.
برچسب ها: چاقی ، فشار خون ، دیابت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: