کد خبر: ۱۰۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 12
شفا آنلاین>اجتماعی>نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به نقش سازمان مدیریت بحران در مواقع بحرانی، اظهارداشت: جمعیت هلال احمر نیز مهمترین سازمان کمک رسان در مواقع بروز حوادث است.

به گزارش شفا آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین معزی در بازدید از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه این سازمان یکی از دستگاههای مهم در مواقع بروز مخاطرات طبیعی به شمار می‌رود، عنوان کرد: سازمان مدیریت بحران در مواقع بحرانی تاثیر بسزایی دارد، جمعیت هلال احمر نیز مهمترین سازمان کمک رسان در مواقع بروز حوادث و سوانح است، این دو سازمان سازمان می توانند معین یکدیگر در پاسخگویی به حوادث باشند.

وی افزود: با اطلاع رسانی موثر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، جمعیت هلال احمر می تواند سریعا خود را برای امداد و کمک رسانی موثر آماده کند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه این ستاد یک مرکز فرماندهی و فعالیت هلال احمر در راستای کمک به حادثه دیدگان است، گفت: مدیریت بحران باید با جمعیت هلال احمر همگام  باشد تا  با اقدامات موثر و پیشرفته در صورت بروز حادثه، با عوارض کمتری مواجه باشیم.

وی با بیان اینکه آگاهی بخشی نباید ساده گرفته شود، خاطر نشان کرد: از آنجایی که بلایای طبیعی، خسارت های بسیاری در بر دارد باید در مردم انگیزه و امکانات فراهم شود تا با آگاهی کامل بتوانند در برابر مخاطرات آمادگی لازم را داشته باشند.

همچنین در این بازدید احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاکید بر اینکه کارشناسان به‌ صورت ۲۴ ساعته در این مرکز مشغول فعالیت هستند، گفت: در ستاد پایش و پردازش، ۱۵ ثانیه قبل از وقوع زلزله، هشدار می دهند و به‌صورت آنلاین همه لرزشها در ایستگاه ها احساس می‌شود؛ همچنین سامانه تخریب و زلزله شهر تهران نیز آمار تعداد تلفات زلزله  را ارئه می دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: