کد خبر: ۱۰۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 11
شفا آنلاین>سلامت>کنگره بین‌المللی بیماری‌های کودکان با حضور صاحب‌نظران از صبح سه‌شنبه 21 اردیبهشت در شیراز آغاز به‌کار کرد.

به گزارش شفا آنلاین، محمود حقیقت، رئیس کنگره بین‌المللی بیماری‌های کودکان در مراسم افتتاحیه این همایش علمی، فست‌فودها و افزایش تمایل به مصرف فست‌فودها را بزرگترین عامل تهدید کننده سلامت در جوامع معاصر قلمداد کرد.

حقیقت گفت: اگر وجه مثبت سریع آماده شدن فست‌فودها را کنار بگذاریم، این نوع غذاها، برخلاف ظاهر شیک و متنوع، باطنی بیماری‌زا دارند و هر فردی که چندین وعده غذایی خود در هفته را به این نوع غذاها اختصاص دهد، باید منتظر عواقب نامطلوب آنها در حوزه سلامت فردی باشد.

وی اضافه کرد: مصرف فست‌فودها و رژیم نامناسب غذایی بزرگ‌ترین تهدید برای سلامت کودکان محسوب می‌شود و غذاهای آماده یا غذاهای حاضری اغلب عاری از مواد مفید برای رشد کودکان است.

به گفته این پزشک متخصص، غذاهایی مانند پیتزا، همبرگر، چیزبرگر، انواع ساندویچ‌، مرغ سوخاری، ناگت‌ها، سیب‌زمینی سوخاری و ... تنها معده کودکان را پر می‌کند و به رشد و سلامت کودکان لطمه می‌زند. لازم است نسبت به قرار گرفتن این نوع غذاها در برنامه روزانه غذایی خود و اعضای خانواده خصوصا کودکان، با حساسیت برخورد کرد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: غذاهایی که دیگر احتیاج نیست چند ساعت در آشپزخانه وقت گذاشت و آنها را تهیه کرد، نباید به غذای اصلی و اقلام اساسی سفره خانواده‌های ایرانی تبدیل شود.

وی اعتقاد دارد از همان موقع که به خوردن این غذاها وابسته شدیم باید به سلامتی خود شک کنیم زیرا از دلایل اصلی چاقی کودکان، مصرف همین نوع غذاها است. مشکلی که شانس ابتلا به دیابت و حمله قلبی را به شدت افزایش می‌دهد.

کنگره بین المللی بیماری‌های کودکان به مدت سه روز با حضور پژوهشگران و دانشمندان علوم پزشکی سراسر کشور و شرکت کنندگانی از کشورهای آمریکا و کانادا در هتل هما در حال برگزاری است.

برچسب ها: سلامت ، چاقی ، فست‌فود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: