کد خبر: ۱۰۷۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 11
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: متاسفانه به دلیل این که به طب عمومی توجه جدی نمی شود، امواج ناامیدی در دانشجویان پزشکی به خوبی مشاهده می شود.

به گزارش شفا آنلاین، علیرضا زالی در چهارمین گردهمایی سالانه انجمن پزشکان عمومی ایران افزود: اگر امروز برای پزشکان عمومی تصمیم جدی گرفته نشود فردا دیر است چرا که آنان مشکلات زیادی دارند و برخی مواقع مشکلاتشان غامض می شود.
وی تصریح کرد: متاسفانه این مشکلات و نگرانی از وضعیت کنونی پزشکان عمومی به جمع دانشجویان پزشکی نیز رسیده است و این نشان دهنده عمق مشکلات این قشر است.
زالی ادامه داد: سناریوی تلخ پزشکان عمومی برای همه قابل دیدن است به همین منظور طب عمومی کشور بازمهندسی شود و گرنه پزشکان عمومی همین چالش ها را خواهند داشت.

**فیش یک میلیون و 600 هزار تومانی پزشکی عمومی
وی به بخش درآمد پزشکان عمومی کشور اشاره کرد و گفت: چند روز پیش که فیش حقوق برخی از مدیران بیمه مرکزی در سایت های اجتماعی منتشر شد یکی از پزشکان عمومی زیر یکی از این فیش ها میزان حقوق خود را یک میلیون و 600 هزار تومان عنوان کرد که البته این موضوع از سوی خود پزشک مطرح شده و یک کاری خودجوش بوده است.
رئیس نظام پزشکی با بیان این که درآمد پزشکان عمومی در کشورمان به ویژه در بخش اورژانس بیمارستانی بسیار پایین است گفت: در انگلستان یک پزشک عمومی رقم خیلی بالایی دریافت می کند. همین پزشک عمومی به عنوان نمونه در امارات متحده عربی در ماه پنج هزار و 200 دلار بدون خدمات اضافی و فقط خدمات موظفی دریافت می کند.
زالی ادامه داد: دریافتی پزشک عمومی در عربستان سه هزار و 800 دلار و در کویت با کمترین درآمد 2 هزار و 800 دلار است؛ اما در کشور ما وضعیت بسیار ناراحت کننده است.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: در آمریکا هر پزشک عمومی برای شروع کار 47 دلار برای کار موظفی خود دریافت می کند اما وضعیت حقوق پزشکان عمومی ما به چه شکلی است.
زالی گفت: ایجاد اشتغال و امنیت شغلی پزشکان عمومی که حدود 80 هزار تن هستند از مهم ترین مطالبات آنان است.
چهارمین گردهمایی سالانه انجمن پزشکان عمومی ایران که امروز (22 اردیبهشت) در سالن همایش های برج میلاد آغاز به کار کرد تا جمعه ادامه دارد.
برچسب ها: انجمن ، عمومی ، پزشکان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: