کد خبر: ۱۰۷۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 11
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر اولویت بندی مشکلات طرح تحول نظام سلامت، خواستار بازنگری جدی این طرح شد.

 به گزارش شفا آنلاین،محمدجواد کبیر روز چهارشنبه در چهارمین گردهمایی سالانه انجمن پزشکان عمومی ایران افزود: باید مشکلات طرح تحول نظام سلامت را اولویت بندی کنیم و پس از همگرایی و هماهنگی بیشتر نسبت به بازنگری این طرح اقدام شود.
طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت سال 1393 با هدف ارتقای کیفیت خدمات پزشکی و کاهش پرداختی از جیب مردم آغاز شد.
وی ادامه داد: در صورتیکه بازنگری در طرح صورت گیرد و مشکلات شناسایی شود، بهتر می توانیم مدیریت منابع را به درستی انجام دهیم.
کبیر با اشاره به 10 میلیون بیمه شده جدید در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: اگر قرار باشد تمام خدمات در مراکز درمانی به این افراد در کشور ارائه شود، منابع کشور دچار اختلال می شد.
وی خاطرنشان کرد: یا اگر پرداختی های تشویقی اعضای هیات علمی و ارزش خدمات در راستای اجرای کتاب ارزشگذاری خدمات نسبی منطقی نباشد، بدون نظام ارجاع و ردپای ارزشمند خدمات با محوریت پزشک عمومی نیز با مشکل مواجه می شویم.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: امروز پزشک خانواده در خیلی از کشورهای جهان در حال اجرا است و ما نیز باید از پزشکان عمومی برای ورود به خدمات پزشکی استفاده کنیم و نظام های بیمه هم در این زمیه اهتمام جدی داشته باشند.
کبیر ادامه داد: باید پیاده سازی منویات رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی و راه کنترل تقاضا را به عنوان مهمترین استراتژی مدیریت منابع، مدنظر داشته باشیم.
وی تصریح کرد: متاسفانه 50 خدمت پزشکی با بار و هزینه بالا در استان های کشور شناسایی شده که رد پای پزشکان عمومی در آن کم رنگ شده و برای کنترل این موضوع راهی جز مدیریت منابع نداریم.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: باید در شهرهای با 100 هزار نفر جمعیت با استفاده از منابع دولت برنامه پزشک خانواده را به همراه تیم سلامت ارجاع دهیم و پزشکان عمومی را نیز در این طرح بهتر ببنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: