کد خبر: ۱۰۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 11
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تفاوت حقوق پزشكان عمومی و متخصصان در این سازمان در راستای اجرای عدالت در پرداخت از بین رفت.
به گزارش شفا آنلاین، سید تقی نوربخش روز چهارشنبه در چهارمین گردهمایی سالانه انجمن پزشكان عمومی ایران در عین حال به این نكته نیز اشاره كرد كه بر اساس نوع كاری كه پزشكان عمومی و متخصصان انجام می دهند مزایای كاری آنان تا حدودی متفاوت است و براساس تسهیلات ارائه شده به بیماران، حقوق دریافت می كنند.
نوربخش تصریح كرد: ما این تفاوت را عادلانه كرده ایم تا بتوانیم عدالت در پرداخت را اجرا كنیم.
وی در ادامه چالش های پیش روی پزشكان عمومی را بسیار دانست و افزود: بزرگ ترین چالش این پزشكان جایگاه آنان در نظام سلامت است، ما در نگهداری نیروی بومی مشكل داریم و آموزش ها متناسب با كاركرد و نیازمان نیست.
نوربخش خاطرنشان كرد: در سیاستگذاری در نظام سلامت اراده جمعی برای عمل كردن به این موضوع وجود ندارد كه اگر این اراده جمعی را داشته باشیم بسیاری از مشكلاتمان رفع می شود.
مدیر عامل تامین اجتماعی خاطرنشان كرد: در بحث معیشت با كمال تاسف وقتی تعرفه تعیین می شود پزشك عمومی در رده آخر قرار دارد و در هزینه های ایجادی برای پزشك عمومی هیچ تفاوتی بین این پزشكان و دیگر متخصصان وجود ندارد.
نوربخش یكی دیگر از چالش های پزشكان عمومی را چالش هویتی آنان دانست و گفت: باید با اجرای طرح پزشك خانواده، هویت اصلی این پزشكان به آنان برگردانده شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه به برخی از خدمات این سازمان در راستای اجرای طرح تحول سلامت اشاره كرد و افزود: در سال 92 كل منابع درمانی ما هفت هزار میلیارد تومان بود اما اكنون به 12 هزار میلیارد تومان رسیده است ، ما باید جایگاه پزشك عمومی را در طرح تحول سلامت نیز مشخص كنیم.
وی با بیان این كه ما به عنوان سازمان تامین اجتماعی سعی كرده ایم پرداختی هایمان را در راستای طرح تحول سلامت به روز كنیم گفت: در بخش دولتی مشكلی برای پرداخت وجود ندارد اما با توجه به این كه پزشكان عمومی در اولویت ما قرار دارند میزان پرداختی ها به روز شده است و در پرداخت دانشگاه های علوم پزشكی نیز پس از 20 سال ما به روز شده ایم.
وی تصریح كرد: اما در بخش خصوصی میزان پرداختی ها با 2 ماه تاخیر صورت می گیرد كه آن را نیز پرداخت می كنیم.
نوربخش ادامه داد: دغدغه اول پزشكان عمومی، اجرای پزشك خانواده است و من این قول را می دهم كه هدف ما استقرار طرح تحول نظام سلامت، رفع نواقص آن و استفاده از پزشكان عمومی است.
چهارمین گردهمایی سالانه انجمن پزشكان عمومی ایران به مدت سه روز تا روز جمعه این هفته در سالن برج میلاد در حال برگزاری است .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: