کد خبر: ۱۰۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 11
شفا آنلاین>سلامت>مركز ژنتيك و سلامت مادر، جنين و نوزاد هلال احمر افتتاح شد و قرار است تا سه ماه در اين مجتمع مشاوره هاي رايگان ژنتيكي ارائه شود.
به گزارش شفا آنلاین، سيد حميد چوبينه مدير عامل مجتمع دارويي درماني هلال احمر روز چهارشنبه در آيين افتتاح گفت: با توجه به اينكه تولد نوزاد با اختلالات ژنتيكي و معلوليت و همچنين ناباروري مي‌تواند بحراني براي جامعه باشد، اين مركز قصد دارد بر اساس اهداف جمعيت هلال احمر به كاهش آلام بشري كمك كند؛ چرا كه كاهش آلام به كاهش آسيب‌هاي اجتماعي منجر مي شود.
وي درخصوص مركز ژنتيك و سلامت مادر، جنين و نوزاد اظهار كرد: افراد از جمله زوجين مي‌توانند با مراجعه به اين مركز و انجام آزمايش‌هاي ژنتيكي از سلامت ژنتيكي خود آگاه شوند تا از تولد نوزادان با اختلالات ژنتيكي پيشگيري شود.
اين استاد دانشگاه، در ادامه افزود: بسياري از اختلالات متابوليكي در صورتي كه به موقع و زود تشخيص داده شود از بروز مشكلات بزرگ و عوارض زياد مي‌كاهد.
وي در ادامه از افتتاح مركزي به منظور تكريم فعاليت‌هاي مجتمع دارويي درماني هلال خبر داد و خاطرنشان كرد: گستردگي فعاليت‌هاي اين مجتمع سبب شده است ما به اين مهم توجه كنيم كه با ايجاد دفتري بر فعاليت‌هايمان نظارت داشته باشيم.
چوبينه با اشاره به اهداف جمعيت هلال احمر كه كمك به افراد نيازمند است، گفت: امروز آمبولانسي با تمام تجهيزات از سوي يكي از بانك ها به‌عنوان هديه در اختيار ما قرار گرفت و اميدواريم ديگر سازمان ها هم ما را در ياري‌رساندن به بيماران نيازمند اين مجتمع كمك كنند.
وي همچنين از افتتاح بانك خون در اين مجمتع دارويي و درماني خبر داد و گفت‌: با كمك سازمان انتقال خون استان تهران بانك خوني براي نيازهاي اين مجتمع افتتاح شد.

**هلال احمر داراي بيشترين موقوفات پس از اوقاف
حسن ابوالقاسم گرجي، معاون توسعه منابع انساني جمعيت هلال احمر در اين مراسم اظهار كرد:اين جمعيت ، پس از اوقاف داراي بزرگ ‌ترين موقوفه‌هاي كشور است.
اين مقام مسئول در جمعيت هلال احمر به عنوان نمونه به يكي از موقوفات اشاره كرد و گفت: مجتمع دارويي درماني هلال در سال 53 از سوي بانويي خير وقف و هديه شد.
گرجي با بيان اين كه سالانه يكصد و 50 هزار بيمار به اين مركز درماني مراجعه مي‌كنند، افزود: سال گذشته اين مجتمع درماني توانست معادل 10 ميليارد ريال، خدمات رايگان به نيازمندان ارائه كند.
معاون توسعه منابع انساني جمعيت هلال احمر از افتتاح بيمارستان 50 تختخوابي در اين مركز در سال 95 خبر داد و اظهار اميدواري كرد كه يكي از بزرگ‌ترين بيمارستان‌هاي تخصصي چشم در منطقه شرق تهران در مجتمع دارويي درمان هلال افتتاح شود.
گرجي افزود: هلال احمر در 31 استان كشور 31 مركز درماني دارد كه اولويت اصلي‌اش نه درآمدزايي كه كمك به نيازمندان است.
محسن قدمي مدير مركز ژنتيك و سلامت مادر، جنين و نوزاد همچنين در اين آيين افتتاح درخصوص پيشرفت و گستردگي علم ژنتيك گفت: در سال‌هاي گذشته اين رشته بسيار محدود بود ولي امروزه شاهديم كه اين رشته به يكي از رشته‌هاي تخصصي تبديل شده است.
وي ادامه داد: فردي كه داراي يك بيماري ژنتيكي است، نمي‌تواند در طول يك هفته يا يك ماه درمان شود و اين بيماري را بايد در تمام عمر با خود داشته باشد؛‌ در حالي كه مي‌توان با انجام آزمايش‌هاي ژنتيك و غربالگري از اين بيماري جلوگيري كرد.
وي در ادامه توضيح داد: سالانه يك ميليون بارداري در كشور رخ مي دهد كه اگر آزمايش‌ها و غربالگري‌هاي ژنتيك اتفاق بيفتد از بروز بسياري از بيماري‌ها همچون بيماري سندرم داون (مونگوليسم) به راحتي جلوگيري مي‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: