کد خبر: ۱۰۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 11
شفا آنلاین>سلامت>مدیر حوزه ریاست و رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی گلستان، گفت: در پی به كما رفتن یك كودك در بیمارستان تخصصی كودكان گرگان، موضوع احتمال اشتباه یا قصور پزشكی در دستور كار و بررسی كارشناسی قرار گرفت.
به گزارش شفا آنلاین،محمدرضا بابائیان افزود: در صورتی كه مشخص شود به كما رفتن این كودك ناشی از قصور پزشك و عوامل بیمارستانی بوده است، با مسببان مطابق قانون برخورد شدید صورت خواهد گرفت.
وی خاطرنشان كرد: مسایل پزشكی به سبب تخصصی و پیچیده بودن آن نیازمند بررسی دقیق كارشناسی است و نمی توان اظهار نظر شتاب زده كرد اما آنچه مسلم است، حال كودك به كما رفته مساعد نیست و مهمترین موضوع در زمان حاضر، بهبود بیمار و بازگشت به شرایط عادی است.
'الینا فروتن' كودك شش ساله گرگانی هشت روز پیش برای جراحی لوزه در بیمارستان تخصصی كودكان طالقانی گرگان بستری شد اما پس از عمل به هوش نیامد.
در همین پیوند، پدر الینا اظهار كرد: باوجود وضع نامناسب فرزندم و نگرانی خانواده، هنوز پاسخ روشنی در خصوص علت و چگونگی كمای شدید، همچنین نتیجه اقدامات پزشكی به ما داده نشده است.
'حسین فروتن' بیان كرد: شماری از عوامل بیمارستان اظهار می كنند كه رگ تنفسی فرزندم بریده شده اما برخی دیگر از پرستاران، استفاده زیاد از داروی بیهوشی را عامل اصلی كما عنوان می كنند و در این بین، نمی دانم سرنوشت فرزندم به كجا خواهد انجامید.
وی تصریح كرد: آنچه بیش از وضع فرزندم، من و خانواده ام را آزار می دهد پاسخگو نبودن مسوولان بیمارستان است تا لااقل بدانم علت اصلی به كما رفتن فرزندم چه بوده و یا اینكه وضع نهایی بیمار چه خواهد شد.
فروتن كه به شغل آزاد و فعالیت ساختمانی مشغول است، ضریب هوشی فرزندش را 3 اعلام و خاطرنشان كرد: راضی به رضای خدا هستم و برای هر پیش آمدی آمادگی دارم اما باید شرایط به گونه ای پیش برود كه این مسائل و اشتباهات برای دیگر كودكان بی گناه رخ ندهد.
خبرنگار از منابع موثق كسب اطلاع كرد در پی اتفاق رخ داده، گروهی تخصصی از سوی وزارت بهداشت و درمان فردا وارد گرگان مركز استان گلستان می شوند تا موضوع پیش آمده را بررسی كنند.
همچنین برای فعالیت حرفه ای پزشك معالج الینا محدودیت هایی تا زمان حصول نتیجه نهایی صورت گرفته است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: