کد خبر: ۱۰۷۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 09
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >یک پزشک، در همایش نقد واقعی طرح تحول سلامت، این طرح را «پوپولیستی» خواند و گفت: تنها سود این طرح، سیاسی شدن سلامت بوده است.
به گزارش شفاآنلاین ؛دکتر مزدک دانشور در همایش نقد واقعی طرح تحول نظام سلامت در مقاله ای با عنوان نقد طرح تحول سلامت از دیدگاه اقتصاد سیاسی اظهار داشت:‌ اولین نقد این طرح پوپولیستی بودن آن است.

وی افزود: براساس نگاه پوپولیستی، افراد بی واسطه با مردم حرف می زنند و در عین حال از مخالفان طرح به عنوان ساده لوح و دشمن یاد می کنند.

دانشور با عنوان اين مطلب كه طرح تحول نظام سلامت تمام خصوصيات يک طرح پوپولیستی را دارد افزود: منابع مالي طرح تحول نظام سلامت از قطع يارانه هاي كالاهاي اساسي تامين شده است و با اين منابع مالي داريم بيمارستان ها را تجهيز مي كنيم.

وی با طرح اين سئوال كه آيا طرح تحول نظام سلامت به مقوله سلامت جسمي و رواني افراد توجه كرده است، گفت: اين طرح فقط شعار خود مراقبتي مي دهد.

دانشور با عنوان این مطلب که آيا ريختن پول به بيمارستان ها به كارايي و عدالت منجر مي شود، افزود: چرا پزشك مقيم بيمارستان ده ها در برابر ساير كادر درماني حقوق دريافت مي كند اما همه كارها توسط رزیدنت انجام مي شود.

وی تاكيدكرد: ريختن پول به بيمارستان نه به عدالت منجر مي شود و نه باعث افزايش كارايي مي شود.

این پزشک با انتقاد از اجرا نشدن طرح پزشک خانواده که در قانون بر اجرای آن تاکید شده است، گفت: وزارت بهداشت چرا این طرح را معطل نگه داشته است.

دانشور با عنوان این مطلب که طرح تحول سلامت فقط یک سود داشته است، افزود: تنها سود این طرح، سیاسی شدن سلامت بوده است.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: