کد خبر: ۱۰۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 09
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: 2 هزار و 400 پزشک به روستا ها اعزام شدند و برای اولین بار اورژانس 115 را به روستاها بردیم.
به گزارش شفا آنلاین،علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزیر بهداشت امروز در نشست خبری به مناسبت دومین سالگرد طرح تحول سلامت که در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، در خصوص خدمات ارائه شده برای مناطق حاشیه نشین گفت: 1000 مرکز بهداشتی و درمانی در مناطق محروم تعمیر و 500 پایگاه سیار بهداشت برای 60 هزار مدرسه ابتدایی و پرونده سلامت دهان و دندان 6 میلیون دانش آموز تشکیل شده است.

وی افزود: این خدمات برای دانش آموزان و مادران رایگان ارایه می‌شود.

سیاری عنوان کرد: 20 درصد هزینه‌های مردم در حوزه سلامت است که تصمیم به حفاظت مالی در خدمات دولتی و توسعه آنها داریم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه برای هر 2 تا 3 هزار نفر یک کارشناس و مسئول سلامت وجود دارد، گفت: هزار و 995 پایگاه سلامت، 530 کارشناس روانی، 818 مرکز جامع خدمات سلامت، 500 کارشناس تغذیه راه اندازی و 749 پایگاه سلامت و 621 مرکز جامع خدمات سلامت تعمیر و بازسازی شده است.

وی تاکید کرد: در 58 هزار مدرسه کمپین دخانیات ایجاد کردیم و 450 هزار سفیر سلامت در مقطع دوم متوسطه دانش آموزان داشتیم.

سیاری گفت: 2 هزار و 400 پزشک به روستا ها اعزام شدند و برای اولین بار اورژانس 115 را به روستاها بردیم.

وی با بیان اینکه در مدت 10 سال کمبود ویتامین D حدود شش برابر شده، عنوان کرد: با ارایه مکمل در مدارس بهبود 85 درصدی داشتیم همچنین برای 3 میلیون و 200 هزار سالمند توزیع مکمل داریم.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت در خصوص استان هایی که از خدمات بهداشت الکترونیک بهره‌مند هستند، گفت: سیستم الکترونیک پرونده های سلامت در استان های زنجان، یزد، قم، خراسان شمالی و فارس به طور کامل اجرا می شود.

وی تاکید کرد: اولویت اول وزارت بهداشت توسعه نظام ارجاع و اولویت دوم راه اندازی سامانه پزشک خانواده و ارائه خدمت فعال در روستاها است.

سیاری با بیان اینکه تمام خدمات روستاییان تحت پوشش بیمه است، گفت: 130 برنامه توسط پزشکان خانواده در حال اجرا است و 246 قلم دارو و تجهیزات آزمایشگاهی ارایه دادیم.
برچسب ها: دخانیات ، سلامت ، تغذیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: