کد خبر: ۱۰۷۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 07
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >وزیر اسبق بهداشت گفت: هر وزیری که می‌آید تعرفه رشته خود را بیشتر می‌کند و فقط من در دوره وزارت خود این کار را نکردم.

به گزارش خبرنگارشفاآنلاین ،دکترایرج فاضل صبح امروز درنشست خبری برگزاری چهلمین کنگره سالانه جامعه جراحان ضمن اعلام این خبر گفت:هیچوقت موضوع تعرفه حل نشده است به همین دلیل کهنه است، مشکل آن روزی حل می‌شود که رابطه پولی بیمار و پزشک برطرف شده و بیمه‌ها پوشش خوبی بدهند، در واقع تعرفه باید متناسب با همه نیازها باشد.


وی ادامه داد: 6 سال در زمان دولت قبل تعرفه جراحی با تورم 40 درصدی فریز شد که انصاف نیست و تعرفه ناعادلانه عارضه دارد.

فاضل افزود: باید صنف پزشکی و مسئولان بنشینند و به رقم عادلانه برسند اما من نمی‌دانم که تعرفه جراحی امسال افزایش خواهد یافت یا خیر. چون در این رابطه با جامعه جراحان صحبتی نشده است.

مشاوروزیر بهداشت تصریح کرد: کتاب ارزش‌گذاری نسبی آمد اما ما نمی‌توانیم تعیین نسبت کنیم چون اگر نسبت یک عمل جراحی معلوم می‌شد تعرفه سایر اعمال به راحتی قابل دسترس بود اما متاسفانه این کتاب دستکاری شد.

وی گفت: از مشکلات تعرفه، دست بردن به این کتاب است و هیچکس احساس امنیت نمی‌کند اما اینکه K یا ضریب چقدر باشد بحث دیگری است و باید کتاب به حالت اول برگردد.

وزیر اسبق بهداشت گفت: هر وزیری که می‌آید تعرفه رشته خود را بیشتر می‌کند و فقط من در دوره وزارت خود این کار را نکردم.

رئیس جامعه جراحان کشور گفت: متاسفانه از پول مردم برای کارهایی هزینه می‌شود که هیچ ارزشی ندارد، این از بیت‌المال خرج کردن است و باید نسبت به آن سوال شود.


نماینده وزیر بهداشت درشورای عالی نظام پزشکی افزود: چون نرخ‌های تعرفه غیر واقعی هستند فساد رخ می‌دهد .در نتیجه مردم مخفیانه به پزشک پول می‌دهد و پزشک هم می‌گیرد .در واقع زیر میزی را همین بی‌انصاف‌ها بوجود آوردند، من این پدیده را تائید نمی‌کنم اما علت آن تعرفه ناعادلانه و تحمیل آن به جامعه پزشکی است. ما حاضریم نسخه جدید 2015 کتاب تعرفه‌ها را ترجمه کنیم، این در حالیست که آخرین نسخه مربوط به سال 84 است که در کشور استفاده می‌شود.

رئیس جامعه جراحان ایران در رابطه با انتقادی که به درآمد پزشک و پرستار می‌شود نیز گفت: مقایسه کردن درآمد پزشک و پرستار درست نیست. این طور نیست که اگر همه را فقیر کردیم عدالت باشد. باید فرد کم درآمد به حقش برسد. این در حالی است که حقوق پرستار داده نمی‌شود در حالیکه کارشان حیاتی و دشوار است.


وی ادامه داد: اعتراض و حرف جامعه پرستاری درست است، ما موقعیت آنها را شاخص نکرده‌ایم و توجه جدی باید به آنها شود.البته درآمد پزشکان ممکن است بالاتر باشد که این به دلیل همین تعرفه‌های ناعادلانه است.

وی گفت: ممکن است قراردادن حقوق پرستار در مقابل پزشک یک کار برنامه‌ریزی شده باشد اما اینگونه نیست که حقوق پزشک 3 برابر پرستار باشد.




غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
0
0
به پزشکان و درآمدشان خرده می گیرند غافل از اینکه تو همین تهران، قلیون سراهایی هستند که حداقل دو برابر یک متخصص درآمد دارند!.
گروه اول نصف دومی می گیرند تا جان مردم را نجات دهند، و گروه دوم دو برابر اولی می گیرند تا جان مردم بستانند!!!
جای بسی تامل است و شاید به قول دکتر فاضل عزیز، همان راه قطع ارتباط مالی بین بیمار و پزشک، شاید بهترین باشد.اصلاً چرا باید بیمار به پزشک پرداخت مستقیم داشته باشد، پس بیمه کارش چیست؟!
محسن نوروزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
1
درود بر دکتر احمد خالق نژاد طبری متخصص کودکان زیرا همه باید از ایشان درس همدلی و محبت وگذشت را بیاموزیم...پاینده باشی استاد ما...!!!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: