کد خبر: ۱۰۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 06
شفاآنلاین :اجتماعی >عمومی >نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس از ساحل‌خواری گسترده در استان‌گلستان خبر‌ داد وگفت: سودجویان در روستای‌زیارت نه تنها قوانین ساخت‌وساز را رعایت نکرده بلکه با پرداخت رشوه از تخریب سازه‌های غیرمجاز هم جلوگیری کردند.


‫ویلاسازی درروستای زیارت‬‎ ile ilgili görsel sonucu

به گزارش شفاآنلاین ،سلیمان عباسی در خصوص وضعیت زمین‌خواری در استان گلستان، گفت: زمین‌خواری از مسائل باب شده در استان گلستان است، متاسفانه برخی از سرمایه‌گذاران و وابستگان به شرکت‌‌های دولتی در زمین‌های کنار دریا اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز کردند؛ در واقع عده‌ای محدود به فضایی که به عموم مردم تعلق دارد تجاوز کرده‌اند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سواحل دریا متعلق به همه مردم است اما با ساخت‌وساز‌های نامتعارف و غیرقانونی علاوه بر تخریب محیط‌زیست، موجب آلودگی دریا و تجاوز به حریم دریا شده اند.

وی از برج‌سازی‌ و ویلاسازی‌های بسیار در سواحل دریای خزر و فروش میلیاردی آن خبر داد و گفت: دستگاه‌های متولی دریا باید از این تخلفات جلوگیری کنند اما متاسفانه خود در این نوع زمین‌خواری‌ها دخیل هستند.

عباسی سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمان منابع طبیعی و شهرداری‌ها را در زمین‌خواری و ساحل‌خواری‌های گسترده دخیل دانست و گفت: ارائه مجوزها و صدور پروانه‌های ساخت‌وساز از سوی مسئولان امر، نخستین گام زمین‌خواری و دور زدن قانون است؛ در حالی که مسئولان باید احساس مسئولیت بیشتری در این خصوص داشته باشند.

 نماینده مردم در مجلس نهم، زمین‌خواری گسترده روستای زیارت در استان گلستان را یادآور شد و گفت: روستای زیارت با داشتن زمین‌های مرغوب و تفرجگاه‌های مناسب در سال‌های اخیر مورد تعرض سودجویان قرار گرفت، متاسفانه متخلفان با مجوز و برخی بدون مجوز به حریم روستا و اراضی کشاورزی و زراعی تجاوز کرده و دست به ساخت‌وساز زده‌اند.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی از روابط پنهان بین مسئولان و متخلفان خبر داد و به خانه ملت گفت: سودجویان در روستای زیارت نه تنها قوانین ساخت‌وساز را رعایت نکردند بلکه با دادن رشوه از تخریب ساختمان‌های ساخته شده غیرمجاز هم جلوگیری کردند؛ با ادامه این روند، منابع طبیعی کشور نابود و در دست گروه اندک سودجویان قرار خواهد گرفت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: