کد خبر: ۱۰۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 05
شفا آنلاین>سلامت>طبق یک مطالعه جدید، در حدود یک پنجم افرادی که در سیرالئون از بیماری ابولا نجات یافته اند بخش زیاد یا کل قوه بینایی شان را در هفته های بعد از رهایی از این ویروس از دست داده اند.
به گزارش شفا آنلاین، به گفته محققان بیمارستان چشم روث گس جورجیا آمریکا، بسیاری از افراد نجات یافته از بیماری ابولا مبتلا به بیماری چشمی یوئیت می شوند. یوئیت به التهاب بافت یوه چشم گویند. یوه لایهٔ میانی چشم و شامل عنبیه، جسم مژگانی و مشیمیه است. این بیماری موجب نابودی بافت های نوری چشم می شود.

به گفته این محققان، «بیماران مبتلا به یوئیت به طور میانگین سه هفته بعد از ترخیص از مراکز درمان ابولا در سیرالئون مبتلا به علائم چشمی و بصری شدند.»

در این مطالعه در غرب آفریقا، تیم محققان چشم ۵۰ فرد نجات یافته از ابولا را از بین گروهی متشکل از ۲۷۰ فرد نجات یافته از نظر ابتلا به بیماری یوئیت مورد معاینه قرار دادند.

طبق گزارش این تیم، «اختلال شدید بینایی و نابینایی حداقل در یک چشم از ۶۲ چشم معاینه شده مشاهده شد. ریسک بروز این وضعیت در زنان و مردان یکسان است.»

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، شیوع گسترده ابولا در آفریقای غربی موجب مرگ بیش از ۱۱ هزار نفر و ابتلا بیش از ۲۸ هزار نفر به این بیماری شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: