کد خبر: ۱۰۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 05
شفا آنلاین>سلامت>متخصص گوارش گفت: کبد به دلیل تغییراتی که بر روی مواد غذایی جذب شده و همچنین دفع سموم دارد عضوی حیاتی در حفظ سلامتی افراد است.

به گزارش  شفا آنلاین،رضا مهرانفر ، گفت: در واقع کبد با تبدیل مواد غنی به موادی که قابلیت ذخیره شدن در بدن را داشته باشند نقش مهمی را در تنظیم قند خون بازی می‌کند.

وی ادامه داد: بسیاری از ویتامین‌ها مانند A و B و برخی فلزات مثل آهن و مس در کبد ذخیره می‌شوند تا در موقع نیاز استفاده شوند.

مهرانفرد ادامه داد: کبد نقش مهمی را در سوخت و ساز پروتئین‌ها بر عهده دارد به طوریکه تمام پروتئین‌های پلاسمای خون را تولید می‌کند و حتی برای از بین بردن میکروب‌های روده وارد عمل می‌شود.

این متخصص گوارش ادامه داد: کبد چربی‌های جذب شده را به انواع قابل جذب، در سلول تبدیل می‌کند و از این طریق در سوخت و ساز چربی‌ها هم دخالت دارد.

وی بیان کرد: اما اینکه گفته می‌شود بدون کبد افراد می‌توانند زنده بمانند باید بدانیم که با توجه به وظایفی که کبد بر عهده دارد نمی‌توان بدون آن زنده ماند اما در اکثر بیماری‌های کبدی درصد کمی از کبد دچار بیماری شده و فعالیت‌هایش دچار اختلال می‌شود.

مهرانفر افزود: بنابراین در اکثر بیماری‌های کبدی حیات بیمار به خطر نمی‌افتد و فقط کمتر از یک سوم کبد اگر سالم باشد می‌تواند نیازهای بدن را برطرف کند.

این متخصص گوارش ادامه داد: کبد نقش مهمی در خنثی کردن سموم بدن دارد. این سموم برای سلول‌های مغز مضر هستند در نتیجه کبد با گرفتن آنها از خون و تبدیلشان به اوره، این سموم را از طریق کلیه‌ها دفع می‌کند.فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: