کد خبر: ۱۰۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 04
شفا آنلاین>سلامت>نایب رییس انجمن جهانی نارسایی قلب به روند بیماری قلبی در ایران اشاره كرد و گفت: درصد مبتلایان به نارسایی قلبی در ایران بیشتر از كشورهای خاورمیانه و اروپا است.

 به گزارش شفا آنلاین،دكتر مهدی ذوقی روز چهارشنبه در حاشیه پنجمین كنگره بین المللی نارسایی قلب ایران در جمع خبرنگاران افزود: درصد مبتلایان به نارسایی قلبی در اروپا 1.5 تا 3 درصد است، اما در ایران این عدد به 8 درصد می رسد.
وی بر لزوم پیشگیری از این بیماری تاكید كرد و گفت: باید با اقدامات مختلف از جمله آگاهی بخشی به مردم، جلوی ابتلا به بیماری نارسایی قلب گرفته شود.
ذوقی با اشاره به این كه مشكلات تنفسی از نشانه های نارسایی قلبی است، اظهار كرد: فشار خون، تنگی عروق قلب و دیابت از مهمترین عوامل ابتلا هستند.
وی با اشاره به اینكه دیابتی ها دو برابر بیشتر دچار نارسایی قلبی می شوند، گفت: 50 درصد مبتلایان به نارسایی قلبی همزمان دچار تنگی عروق قلبی هم خواهند شد.
ذوقی اظهار كرد: هرچه سن افراد بالاتر می رود احتمال ابتلا به نارسایی قلبی بیشتر می شود لذا به افراد بالای 65 سال توصیه می شود حتما آزمایشات در این حوزه را به عمل آورند.
وی تاكید كرد: ممكن است برخی از نارسایی های قلبی علائم نداشته باشد و به همین دلیل ضروری است افراد از انجام اعمال خطرآفرین دوری كرده و آزمایشات در این زمینه را جدی بگیرند.
ذوقی به پیشرفت های ایران در این زمینه اشاره كرد و گفت: مراكز درمانی كشور در این زمینه مجهزتر و دسترسی به داروها بیشتر شده است، در ضمن از لحاظ تكنولوژی هم شاهد پیشرفت هستیم.
وی با مقایسه ایران و تركیه در زمینه نارسایی قلبی گفت: امكانات در ایران كمتر از تركیه است اما از لحاظ آگاهی و بینش های علمی، ایران چیزی كمتر از تركیه ندارد.

**موفقیت 75 درصدی در جراحی پیوند قلب
رئیس بخش قلب و عروق بیمارستان مسیح دانشوری نیز در حاشیه كنگره در جمع خبرنگاران، به انجام سالانه 25 عمل جراحی پیوند قلب در این مجموعه درمانی اشاره كرد و گفت: بالای 75 درصد عمل های پیوند قلب در 5 سال اول با موفقیت و افزایش طول عمر همراه است.
بابك شریف كاشانی همچنین بر لزوم فرهنگ سازی و نهادینه كردن فرهنگ پیشگیری از بیماری در جامعه تاكید و اظهار كرد: رعایت رژیم غذایی، تحرك بدنی، نبود استرس، كنترل فشار خون و دیابت از مهمترین عوامل جلوگیری از بیماری قلبی هستند كه مردم باید بدانند و رعایت كنند.
دبیر علمی پنجمین كنگره بین المللی نارسایی قلب ایران پیوند را آخرین راه برای درمان بیماری‌ های قلبی اعلام كرد و گفت: بیماران مبتلا به نارسایی قلب پیشرفته باید تحت نظر پزشك یك مركز تخصصی بوده و با پیگیری مرتب و منظم از وضعیت بیماری خود آگاهی یابند.
وی در خصوص اهداف همایش گفت: ارتقاء سطح علمی استادان و متخصصان قلب، اطلاع رسانی از آخرین پیشرفت ها، بیان دستاوردهای علمی و ایجاد ارتباط علمی بین گروه های تحقیقاتی داخلی و خارجی از مهمترین اهداف این كنگره است.
شریف كاشانی ادامه داد: نارسایی حادقلبی، علوم پایه در نارسایی قلبی، درمان های نوین دارویی، پیوند قلب، دریچه میترال و نارسایی قلب و دستگاه های كمك قلبی مكانیكی از جمله محورهای این كنگره است.
دكتر شریف كاشانی دو مقاله با عنوان های پیوند قلب و آمبولی های مزمن در این كنگره ارائه خواهد كرد.
پنجمین كنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران با حضور پزشكان و محققان داخلی و خارجی از امروز 15 اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی آغاز شده است و تا 17 اردیبهشت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: