کد خبر: ۱۰۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 06
دکتر علی سیفی درگفتگو با شفاآنلاین تشریح کرد:
شفاآنلاین :چنانچه در سال جدید بودجه وزارت بهداشت کاهش پیدا کند بدون شک طرح تحول نظام سلامت با مشکلات اجرایی رو به رو خواهد شد.
دکتر علی سیفی درگفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین ضمن بیان این مطلب گفت:منابع مالی معتبر در حوزه درمان در اختیار بنگاه های اقتصادی است و وزارت بهداشت و درمان هیچ منابع مالی به غیراز تخصیص اعتبار بودجه ازسوی دولت و مجلس ندارد.پس باید در خصوص طرح تحول نظام سلامت اندیشه و تدبیر بیشتری  شود.

عضو جامعه جراحان کشور با اشاره به این که در ابتدای اجرای طرح تحول سلامت برخی پزشکان وکارشناسان مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند ادامه داد:شروع این طرح بازخوردهای فراوانی را به همراه داشت. شاید هم نارضایتی هایی که از سوی برخی مردم وکارشناسان نسبت به این طرح به مجلس راه پیدا کرد باعث کاهش بودجه مجلس شده است.

دکتر سیفی درادامه افزود:متاسفانه ابتدای هر سال تعرفه های پزشکی از سوی وزارت بهداشت و درمان تعیین می شد اما هنوز در سال 95 هنوز تعرفه های جدید  تعریف وتعیین نشده است.علت اصلی این مسئله نیزعدم همکاری سایر سازمان های ذی ربط و شورایعالی بیمه با وزارت بهداشت و درمان است.

 جراح عمومی تصریح کرد:ضعف ها و کاستی های این طرح باید توسط وزیر بهداشت اعلام شود و برای تامین منابع مالی نیز قانون جامعی تعریف شود.همچنین اجرای خدمات درمانی را باید به مسئولان مربوطه بسپارند.

سیفی بیان کرد:با توجه به اینکه وزارت بهداشت و درمان طراح سیاست های کلی است بهتر است برای ادامه روند طرح تحول سلامت اجرای این طرح را به مجریان طرح واگذار کنند . زیرا سازمان های بیمه گر موظف هستند به مردم خدمت رسانی کنند و توصیه می شود در ادامه روند این طرح بازنگری هایی صورت گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: