کد خبر: ۱۰۶۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 03
شفا آنلاین>سلامت>معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، اظهار داشت: تنها یک سوم از هزینه های افرادی که دارای مشکلات نازایی هستند، مربوط به دارو است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر رسول دیناروند روز سه شنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی، اظهار داشت: کره ای ها علاقه مند در حوزه های کنترل کیفیت، سلامت فراورده های غذایی، هماهنگ سازی مقررات ثبت دارو، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی با ایران همکاری داشته باشند تا شرکت های کره ای نیز بتوانند با سهولت بیشتری در ایران حضور داشته باشند.

وی در مورد خدمات طرح تحول سلامت برای بیماران خاص و صعب العلاج، گفت: عمده توجه و تاکید طرح تحول سلامت بر کاهش هزینه های مردم بوده بنابراین برای تمام بیماران و بیماران خاص و صعب العلاج، شاهد کاهش هزینه ها در بخش بستری بوده ایم.

دیناروند با بیان اینکه سقف پرداختی بیماران در سال جاری در بیمارستان های دانشگاهی ۶ درصد بوده است، افزود: در مقایسه با قبل از اجرای طرح تحول سلامت که میانگین پرداختی حدود ۴۰ درصد بود شاهد کاهش قابل توجه هزینه های بستری بودیم و از سوی دیگر نیز دسترسی بیماران در بیمارستانها به تجهیزات پزشکی و دارو فراهم شد تا نیازی به مراجه بیماران به خارج از بیمارستانها وجود نداشته باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در بخش سرپایی برای کاهش هزینه های دارویی، عمده تمرکز ما بر روی بیماران خاص، صعب العلاج و مزمن بوده است و در تفاهم نامه ای که بین وزارت بهداشت و رفاه امضا شد، بیش از ۳۰۰ قلم دارو مشمول حمایت های فراتر از حمایت های بیمه ای شناخته شدند به عنوان نمونه حدود ۳۰ قلم دارو که در گذشته مورد حمایت نبودند در این تفاهم نامه ذکر شد و مورد حمایت ۷۰ درصدی قرار گرفت که برخی از آنها مربوط به بیماران سرطانی و نازایی است.

دیناروند خاطرنشان کرد: داروهایی که در گذشته حمایت ۷۰ درصدی داشتند در این تفاهم نامه تا ۹۰ درصد مورد حمایت قرار می گیرند و پرداختی بیماران در مقایسه با قبل از امضای این تفاهم نامه به حدود یک سوم کاهش یافته است و در مورد تعدادی از داروهای بیماران خاص نیز، ساز و کار بیمه این بود که ارزان ترین نوع دارو به صورت رایگان در اختیار این بیماران قرار می گیرد.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: اعتباری که برای بیماران خاص، صعب العلاج و مزمن در سال هزینه می شود حدود ۲ هزار میلیارد تومان است که یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به بیمه ها و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز مربوط به کاهش هزینه های مستقیم دارو توسط وزارت بهداشت و یا واردات داروهایی مانند شیرخشک های رژیمی و متابولیکی و یا رادیو داروها می شود.

دیناروند همچنین به ادامه حمایت دولت از این بیماران در سال ۹۵ به رغم مشکلات بودجه ای تاکید کرد.

وی بسته حمایتی مربوط به بیماران خاص، صعب العلاج و مزمن را صرفا مربوط به دارو ندانست و گفت: بسیاری از بیمارن هزینه های غیردارویی سنگینی هم دارند و یا به تجهیزات پزشکی خاص و گران قیمت نیاز دارند.

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: قرار بود فراتر از بسته حمایتی از بیماران خاص، صعب العلاج و مزمن، گام هایی در حوزه درمان این بیماران، اعمال جراحی های ویژه و ایمپلنت برداریم که به دلیل محدودیت های بودجه ای انجام نشد اما در حوزه دارو حمایت های بسیار خوبی صورت گرفت و در آینده ادامه خواهد یافت.

دیناروند با اشاره به حمایت از افراد دارای مشکلات نازایی، خاطرنشان کرد: تنها یک سوم از هزینه های افرادی که دارای مشکلات نازایی هستند مربوط به دارو است و دو سوم آن مربوط به هزینه های غیردارویی است که هنوز کمکی نشده اما هزینه های دارویی این دسته از افراد که در گذشته هیچ پوشش بیمه ای نداشت، در حال حاضر حمایت ۷۰ درصدی دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: