کد خبر: ۱۰۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 02
شفا آنلاین>سلامت>عضو مرکز تحقیقات انستیتو کانسر ایران از آنالیز آمار سرطان‌های تهران خبر داد. همچنین در برنامه اطلاع رسانی و آگاهی در خصوص سرطان سینه اعلام شد که آمار هر سه خانم ایرانی یک نفر در معرض خطر سرطان سینه هستند، نیز صحیح نیست.

به گزارش شفا آنلاین،زهرا صدیقی - عضو مرکز تحقیقات انستیتو کانسر ایران، پزشک عمومی و محقق حوزه سرطان در خصوص فعالیت‌های انستیتو کانسر ایران اظهار داشت: این انستیتو درباره همه سرطان‌ها فعالیت می‌کند. تا مدتی قبل کار ثبت سرطان‌های شهر تهران را انجام می‌دادیم یعنی تمام سرطان‌هایی که در تهران اتفاق می‌افتاد را جمع آوری و آنالیز می‌کردیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر به جزئیات بیشتر پرداختیم و برای هر سرطان به صورت جداگانه تحقیقات مجزا تحت نظر هیئت علمی‌هایی که حضور دارند، انجام می‌شود و دانشجویانی که می‌خواهند تزی درباره سرطان داشته باشند نیز به این مرکز مراجعه می‌کنند و در همه زمینه‌ها تحقیقات انجام می‌شود.

عضو مرکز تحقیقات انستیتو کانسر ایران با اشاره به تحقیقات مرکز در زمینه همه سرطان‌ها عنوان کرد: توجه مرکز به تحقیق در زمینه سرطان سینه است، زیرا جزو یکی از شایع ترین سرطان‌ها است و در کشور نیز رتبه بالایی دارد در حالیکه اگر در مراحل پایین شناخته شود، قابل درمان است و بیماری است که می‌توان از آن پیشگیری کرد.

در ادامه پریسا عظیمی نژادان - جراح عمومی و فوق تخصص جراحی پستان نیز در این برنامه رادیویی با موضوع اطلاع رسانی و آگاهی در خصوص سرطان سینه درباره وضعیت ایران و میزان ابتلا به آن در کشور اظهار داشت: بر اساس میزان ابتلاهای ما و ارزیابی‌هایی که شده است می‌توان گفت وضعیت ایران، مقداری از کشورهای شایع دنیا پایین تر ولی سن ابتلای ما همچنان پایین تر است.

وی در خصوص درمان و امکانات نیز بیان داشت: در این خصوص هیچ کمبودی نسبت به دیگر کشورهای دنیا حتی پیشرفته ترین آنها نداریم و کاملاً در دسترس بیماران و پزشکان است.

آماری که صحیح نیست

این جراح عمومی و فوق تخصص جراحی پستان با اشاره به برخی خبرها مبنی بر اینکه از هر سه خانم ایرانی یک نفر در معرض خطر سرطان سینه است، گفت: این اصلاً خبر درستی نیست. در شایع ترین مناطق دنیا درباره سرطان سینه، از هر 8 نفر، یک نفر سرطان سینه می‌گیرد و شایع ترین مناطق دنیا نیز استرالیا، اروپا و آمریکای شمالی است و آمار ما از این کشورها پایین تر است.

وی عنوان کرد: بنابراین اینکه چند نفر در معرض این بیماری قرار دارند باید بگویم، همه ما در معرض بیماری هستیم و مستثنی نیست ولی اینکه چند نفر این بیماری را خواهند گرفت تعدادی است که قبلاً در مورد آن صحبت شد.

در ادامه این برنامه محمد جواد فاخر - متخصص سرطان و جراحی عمومی پستان، غدد و تیروئید نیز در خصوص درمان این بیماری خاطرنشان کرد: در سرطان پستان مداخله جراحی نخستین گزینه است و بقیه کارها در مراحل دوم و سوم قرار می‌گیرند. در شرایطی ممکن است جراحی نشود که می‌توان از درمان‌های دیگر مانند شیمی درمانی یا رادیو تراپی استفاده کرد.

برچسب ها: انستیتو ، پزشک ، سرطان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: