کد خبر: ۱۰۶۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 03
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>برخی کودکان مبتلا به اوتیسم ممکن است گریه های بی دلیلی داشته باشند. این گریه ها به علت وجود برخی آلاینده های موثر بر مغز و عواطف آنها بروز می کنند. البته با برخی درمان های ساده و خانگی می‌توان شدت آنها را تا اندازه زیادی کم کرد.
به گزارش شفا آنلاین، 3دلیل اصلی برای توجیه گریه‌های بی‌دلیل کودک اوتیسمی:

1)‌ واکنش به درد:
این هشداردهنده ترین موضوع است و هرکس باید به آن توجه کند. بخصوص اگر گریه کودک کاملاً تصادفی اتفاق می‌افتد. با بیان عباراتی نظیر «اینم یکی دیگه از رفتارهای مربوط به اوتیسمه» یا «شاید مقدار رسپریدون مصرفی اش کافی نیست» خودتان را آرام نکنید. کودکان مبتلا به اوتیسم ممکن است مشکلات مشخص روده‌ای - معده‌ای داشته باشند. این کودکان معمولاً نمی‌توانند احساس درد و ناراحتی ناشی از التهاب، یبوست یا رفلاکس را بیان کنند اما با گریه‌های ناگهانی، کج خلقی یا پرخاشگری آنها را نشان می‌دهند. از علامت‌های دیگر درد در کودکان این است که آنها ممکن است شکمشان را روی دسته صندلی یا لبه میز فشار دهند تا درد را کاهش دهند.
مداخلات درمانی:
*‌ ابتدا تلاش کنید منبع درد را با کمک متخصص اطفال پیدا کنید.
*‌ سر کودک را بالاتر از تخت قرار دهید تا برگشت اسید معده کمتر شود.
*‌ استفاده از پروبیوتیک ها
*‌ استفاده از زینک
2)‌ به هم خوردن تعادل میکروب‌های روده ای:
در بسیاری از تست‌های مدفوع انجام شده روی افراد اوتیسم، تعادل نداشتن باکتری‌های روده‌ای دیده می‌شود. اکثر کودکان مبتلا به اوتیسم، وسایل یا انگشتان خود را به دهان می‌برند یا ممکن است با کودکانی که چنین رفتارهایی دارند در سرویس مدرسه در تماس باشند. چنین رفتارهایی باعث افزایش خطر ابتلا به عفونت‌های انگلی در کودک می‌شود و نا آرامی هایی در کودک ایجاد می‌کند.
مداخلات درمانی:
*‌ در درمان چنین کودکانی مسلماً رسپریدون تأثیری نخواهد داشت و نیاز به انجام درمان‌های ضد انگل، ضد قارچ، ضد میکروب‌ها، استفاده از پروبیوتیک‌ها و آنزیم‌های گوارشی مناسب خواهد بود.
3)‌ بیش حسی:
حواس ما اطلاعات مختلف را به مغز منتقل می‌کنند و در اصل مغز نقش اتاق فرمان را برای فعالیت‌های حسی دارد. اگر مغز نتواند جریان‌های حسی را به‌خوبی مدیریت کند، برای کودکان بسیار خسته کننده و دردناک خواهد بود. برخی از والدین ممکن است ندانند که کودکشان به خاطر داده‌های حسی‌اش بهم ریخته است و بیان کنند که گریه‌ها و قشقرق‌های کودک راهی برای رسیدن به خواسته‌ها یا جلب توجه است.
من وقتی در یک مغازه یا پاساژ شلوغ کودکی را در حال قشقرق می‌بینم در پشت صحنه کودکی را می‌بینم که نمی‌تواند تمام اطلاعات بینایی، شنوایی، بویایی و حرکات موجود در محیط را هماهنگ و تنظیم کند در حالی‌که احتمالاً عابران دیگر «یک کودک لوس بداخلاق» را می‌بینند که سعی می‌کند از این طریق به خواسته هایش برسد.
مداخلات درمانی:
*‌ در زمان هایی که خلوت تر است به چنین مکان هایی بروید.
*‌ کارتان را سریعتر انجام دهید.
*‌ بگذارید کودکتان با هدفون به موسیقی مورد علاقه اش گوش کند.
*‌ یک پرستار برای کودک بگیرید.
*‌ به کاردرمان مراجعه کنید.ایران
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: