کد خبر: ۱۰۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 01
شفا آنلاین>سلامت> دانشمندان معتقدند که می توان از فن آوری موسوم به تنفس مایع در حوزه پزشکی استفاده کرده و از آن برای نجات زندگی مردم استفاده کرد. . در حال حاضر تلاش اصلی آن ها برای استفاده از مایعات جهت رساندن اکسیژن به ریه ها است.

به گزارش شفا آنلاین،تنفس مایعات موضوعی است که در سال های گذشته مورد توجه گروه کثیری از دانشمندان قرار داشته و آن ها تلاش می کنند تا با پیشبرد این فناوری ، تحولی بزرگ در پزشکی ایجاد کنند . گفتنی است پیش از این انجام این طرح که شامل ایجاد یک تکنولوژی نجات برای خدمه زیر دریایی بود، تایید شده بود. 
در این روش ، پزشک معالج راه ریه را با فشار مایعات باز کرده و یا به سرعت درجه حرارت بدن را کاهش می دهد. این طرح که شامل ایجاد یک تکنولوژی برای نجات خدمه زیر دریایی ها با استفاده از یک مایع بالا رونده و استفاده از روش تنفس مایع است، پیشتر درشورای علمی فنی و مهندسی آوریل از سوی صندوق تحقیق پیشرفته (FAR) تایید شده است.
برای این کار، دانشمندان از یک مایع بالا رونده  با به کار بردن روش تنفس مایع استفاده می کنند. در همین رابطه  فیلیپ میشاو، متخصص در تنفس مایعات از دانشگاه شربروک کانادا اعلام کرد: فن آوری تنفس ریوی مایع می تواند برای نجات انسان های در حال خفگی مورد استفاده قرار گیرد. وی در توضیح این فناوری ادامه داد: من می توانم فرصت استفاده از این روش را در پزشکی ارائه کنم به طوری که بتوانیم مردم را در حالت خفگی (در صورت نارسایی حاد تنفسی) نجات دهیم، در این روش ، پزشک معالج راه ریه را با فشار مایعات باز کرده و یا به سرعت درجه حرارت بدن را کاهش می دهد. این طرح که شامل ایجاد یک تکنولوژی برای نجات خدمه زیر دریایی ها با استفاده از یک مایع بالا رونده و استفاده از روش تنفس مایع است، پیشتر درشورای علمی فنی و مهندسی آوریل از سوی صندوق تحقیق پیشرفته (FAR) تایید شده است. لازم به توضیح است که در حال حاضر موسسه علمی و پژوهشی طب نیروی کار مسئول اجرایی این پروژه است .
در اواسط قرن بیستم آزمایش های مرتبط با این موضوع آغاز شده  و دانشمندان ثابت کردند که می توان برای ریه های حیوانات و انسان با استفاده از پرفلوروکربن - هیدروکربن، اکسیژن فراهم کرد. در ملوکول های این مواد؛  تمام اتم های هیدروژن توسط اتم های فلورو جایگزین شده است. در این زمان ایده ایجاد لباس غواصی با تکنولوژی تنفس مایع بسیار مشهور شد. به عنوان مثال تعدادی از چنین دستگاه هایی توسط آرنولد کانده در سال 2008  و در ایالات متحده آمریکا به ثبت رسید. با این حال، این قبیل فناوری ها در شکل فعلی آن چنان قابل اجرا نیستند. 
فیلیپ میشاو درباره عملکرد سیستم های پیشین ارائه دهنده تنفس مایع گفت: من ایده تنفس مایع را به هیچ وجه دوست ندارم. ما نیاز به سیستمی داریم که قادر به پمپ و استخراج پرفلوروکربن به طور موثر به داخل و خارج ریه جانداران باشد. بدون یک سیستم تزریق قابل کنترل، ما هرگز نخواهیم توانست تنفس مایع کامل ایجاد کنیم. بر اساس دلایل بسیاری من نمی توانم به اندازه کافی در تنفس مایع مطمئن باشم و شک و تردید های جدی در این زمینه دارم. 
 tass
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: