کد خبر: ۱۰۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 01
شفا آنلاین>سلامت>حدود ۶۰۰ کارشناس بیماری از ۳۴ کشور در پاریس گرد آمده‌اند تا در یک کنفرانس علمی داده‌های اندک موجود، اما به طور فزاینده نگران‌کننده را درباره گسترش ویروس زیکا در آمریکای لاتین و تهدیدهای جهانی آن بررسی کنند.
به گزارش شفا آنلاین،  گرچه پژوهش‌هایی روی زیکا انجام شده است، اما هنوز بسیاری چیزها درباره آن معلوم نیست، از جمله این که مدت دوره پنهانی ویروس در بدن انسان، میزان خطر انتقال جنسی آمیزشی آن، همه بیماری‌هایی که این ویروس ممکن است عامل آن باشد، و همه گونه‌های پشه‌ای که می‌توانند این ویروس را منتقل کنند.

       ماری- پل کینی، دستیار مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در این کنفرانس درباره امکان افزایش شدید در تعداد عفونت‌های ویروس زیکا در ماه‌های آینده و گسترش آن به بخش‌های جدیدی از جهان هشدار داد.

       او گفت که با رسیدن فصل تکثیر پشه‌ها در اروپا ممکن است افزایش انتقال محلی ویروس زیکا به همراه احتمال انتقال جنسی شمار مبتلایان به ویروس زیکا و عوارض مربوط آن را افزایش دهد.

       کینی گفت: «شروع افزایش دما در فصل بهار در اروپا باعث می‌شود دو گونه پشه آئیدس که به عنوان ناقل ویروس زیکا شناخته شده‌اند، شروع به تکثیر کنند و پشه‌ها مرزی نمی‌شناسند.»

       به گفته کینی، شیوع ویروس زیکا که از جمله با میکروسفالی، یک نقصان شدید مغزی نوزادان مربوط شده است، یک وضعیت اضطراری جهانی ایجاد کرده است که مواجهه با آن نیازمند افزایش دانش درباره این ویروس، عمل هماهنگ‌شده در برابر آن و ابداعات در این مبارزه است.

       او گفت که در حال حاضر پژوهشگران در کشورهای گوناگون روی چندین واکسن بر ضد این ویروس دارند کار می‌کنند و بررسی برای تولید یک واکسن برای استفاده اضطراری ادامه دارد.سپید
AFP
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: